Tavaly 162 milliárd forintos volt a hazai reklámpiac, ami 19,2 százalékos visszaesést jelent 2008-hoz képest – jelentette be a Napi Gazdaság mai reklámkonferenciáján Skriba Judit, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke. A drámai csökkenés – mintegy 40 milliárd forinttal lett kevesebb a hirdetési bevétel – hátterében egyértelműen a gazdasági válság áll.
A múlt év legnagyobb vesztesei a rádiók voltak, náluk 30 százalékkal esett vissza a reklámbevétel 2008-hoz viszonyítva, míg a közterületi médiánál 29,7, a nyomtatott sajtónál pedig 28 százalékos volt a csökkenés. A televíziós hirdetésekre költött összes 16,5 százalékkal csökkent tavaly, az országos televízióknál érződött jobban a válság, míg a tematikus tévék viszonylag jól tartották magukat.
Növekedni tudott viszont az internetes hirdetési piac, és a múlt évben már a hazai reklámpiac 14,4 százalékát tudhatta magáénak ez a szegmens. Igaz ugyanakkor, hogy míg 2008-ban és 2007-ben is 40 százalék felett volt a webes hirdetési piac bővülése, addig tavaly csak hét százalékkal, 23,3 milliárd forintosra nőtt.