A tavalyi esztendő során a multinacionális vállalatok egyik legnagyobb hirdetője, a Procter & Gamble „csupán” 176,2 millió fontot (55 milliárd forintot) költött média megjelenésre a Nielsen adatai szerint.
Mindeközben az információs hivatal (Central Office of Information) nemcsak hirdetésre költött, de mintegy 43 százalékkal (540 millió fonttal, azaz 170 milliárd forinttal) növelte egyéb marketing és kommunikációs kiadásait is, míg digitális reklámokra 40 millió fontot áldozott, amely 84 százalékkal magasabb összeg az egy évvel korábbinál.
A hivatal elnöke leszögezte, olyan problémákkal kell megküzdeniük az embereknek, mint az elhízás, a globális felmelegedés vagy a recesszió. A kormány kampányai nemcsak felhívják a „figyelmet a veszélyekre, de életeket is menthetnek” – szögezte le az elnök. Hozzátette, hogy a halálos közúti balesetek száma és a dohányzók száma is jelentősen csökkent a kommunikációnak köszönhetően, s így közvetve mintegy 547 millió fontot (172 milliárd forintot) spórolt az állam.
A legnagyobb hirdetők lajstromában a harmadik helyen az Unilever áll, amely csupán 3,6 százalékkal (148,6 millió fonttal, azaz 46 milliárd forinttal) költött többet hirdetésre, mint egy évvel korábban a negyedik pedig a Reckitt Benckiser volt 91,7 millió fontos költéssel.