Február 9-én nagy csinnadrattával mutatta be New Yorkban elektronikus könyvolvasójának új változatát az Amazon webáruház. A sokak által a könyvpiac iPodjaként emlegetett (360 dollárba kerülő) Kindle 2 lényegében a korábbi verzió csiszolt változata: vékonyabb (9 mm), gyorsabb és több szürke árnyalatot jelenít meg, mint 14 hónapos elődje, emellett nagyobb a memóriája és az akkumulátora is tovább bírja. A legszembetűnőbb újítása pedig az, hogy a gép nemcsak megjeleníti a könyvek szövegét, hanem fel is tudja olvasni azokat.
Azt gondolhatnánk, hogy a termékkel a gyártó a fiatalokat célozza meg, a cég azonban elsősorban azokra az idősebb, olvasni szenvedélyesen szerető emberekre vetné ki a hálóját, akik az egyszerűséget kedvelik, s nem akarnak mindenféle kábelekkel és előfizetésekkel bíbelődni. A termék vonzerejét az Amazon ezúttal egy exkluzív Stephen King-regénnyel igyekszik növelni, amely kizárólag az új készüléken olvasható el.
A Kindle 2 bemutatóján Jeff Bezos, az Amazon alapítója és elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy az első, 2007 novemberében piacra dobott Kindle iránti nagy kereslet meglepte cégüket: az elmúlt két karácsony alkalmával ugyanis hiányterméknek bizonyult. Állításuk szerint ma már könyvforgalmuk tíz százalékát a Kindle-nek köszönhetik.
A Kindle és társai mindezek ellenére egyelőre igen szűk réspiacot tudhatnak magukénak: az USA-ban a könyvkiadók bevételének kevesebb mint egy százaléka származik e-könyvekből. Elemzői becslések szerint Kindle-ből eddig mintegy 500 ezret adtak el, ezzel az Amazon készüléke vezet a Sony hasonló, 300–400 dollárba kerülő terméke, a Reader előtt. Utóbbi 2008 novemberéig 300 ezret értékesített a 2006 végén piacra dobott modellből.
A Kindle lényegében értékesítési platformként funkcionál az Amazon számára, amellyel a fogyasztók villámgyorsan – akár másodperceken belül – hozzájuthatnak könyvekhez vagy más írott tartalomhoz. A készülék előző verziójának a GPRS-hez hasonlítható sebességű mobilnetjét nagy sebességű kapcsolatra cserélte a gyártó, ennek segítségével a szerkezet az amerikai Sprint Nextel mobilhálózatán keresztül tölti le a tartalmakat a Kindle Store-ból. A 3G-s nethasználatért a vásárlóknak nem kell külön fizetniük, a kapcsolat árát a készülék és a könyvek árába építette be az Amazon. A nemrég még 40 ezer kötetes kínálatot mára 230 ezresre növelték, ezek ára 10 dollártól kezdődik. A jelenleg még csak angol nyelvű tartalommal elérhető e-könyvet február 24-étől forgalmazzák, egyelőre csak az Egyesült Államokban.
Sokak szerint az elektronikus könyv akkor terjedhetne el, ha a könyvkereskedők vagy az újságok nagyon olcsón vagy ingyen adnák magát az eszközt, ugyanakkor előfizetéshez kötnék a vásárlását.
Mind az Amazon, mind a Sony elektronikus könyvolvasója a japán E Ink elektronikus papírját használja kijelzőként, amelynek várakozásai szerint már az év második felében piacra kerülhetnek az elektronikus olvasókra szabott újságok, magazinok is, miután több kiadó vizsgálja a területben rejlő lehetőségeket. Az érdeklődők közé tartozik a New York-i Hearst Corp. és a francia Le Monde is. Az E Inken kívül többek közt a Fujitsu, az LG és a Xerox végez fejlesztéseket, ezeknek köszönhetően a legújabb e-papírok már szűk színskálával is rendelkeznek, s céljuk, hogy a hajlékony változatot is előállítsák. Az Amazon azt tervezi, hogy e-könyveit hamarosan más eszközökre, például mobiltelefonokra is le lehessen tölteni.
Az NBC úgy tudja: a könyvek rövidesen számos telefontípuson elérhetők lesznek, azt azonban egyelőre nem tudni, hogy mikortól. A szintén az Amazon tulajdonában álló Mobipocket könyvei már egy ideje olvashatók bizonyos okostelefonokon, nemrégiben pedig a Google jelentette be, hogy a Book Search nevű könyvkeresőjében elérhető kiadványokat az iPhone-felhasználók, illetve a keresőcég által kifejlesztett Android operációs rendszert futtató készülékek tulajdonosai is olvashatják.