A statisztikák szerint a legtöbb weblapra a keresők segítségével bukkannak rá a felhasználók. Egy üzleti honlap esetén nyilvánvaló az összefüggés az ilyen felhasználók száma és az üzleti bevétel nagyságának alakulása között.
1. A jó kulcsszó aranyat ér!
A felhasználók a hirdetés mellé megadott kulcsszavaink alapján találják meg a keresőkben feladott hirdetéseinket.
Akármennyi hirdetést feladhatunk, a hirdetési díjat nem a darabszám vagy a képernyőn megjelenés határozza meg, mindig csak a kulcsszavakhoz kapcsolódó felhasználói klikkelések után kell fizetni! A megadott kulcsszavak hirdetési árát erősen befolyásolja a piaci érdeklődés. A népszerűbb, általánosabb kulcsszavaknál magas hirdetési díjjal kalkulálhatunk.
2. Tervezze meg költségeit!
Hogy hirdetési költségvetésünk ne szálljon el már az első napon, minimum- és maximumárat adhatunk meg egy-egy kulcsszóhoz, amit egy klikkelés után hajlandók vagyunk megfizetni. Mindig annak a hirdetése jelenik meg elsőként, aki a legjobb árat kínálja. Határozza meg, mennyit hajlandó havonta elkölteni online hirdetésekre! A keresők többsége megmutatja azt is, hogy hirdetésünk hol jelenhet meg a megadott minimum-maximum hirdetési árral. Ha sikerül olyan, célunknak megfelelő kulcsszavakat találnunk, amelyekre eddig egyáltalán nem érkezett hirdetési ajánlat a keresőben, azzal alacsony áron juthatunk potenciális új vevőkhöz.
3. Komplex stratégiát!
A leghatékonyabb keresőmarketinges megoldások a cég többi kampányával integráltan alakíthatók ki. Amikor a keresőmarketinges hirdetések aktív gyakorlati alkalmazása mellett döntünk, célszerű lehet felmérni a piaci lehetőségeket. Ha tudjuk, mennyire erős a verseny, az segíthet megbecsülni a marketingköltések összegét. A rendelkezésre álló pénzügyi keret nagysága meghatározója lehet a kezdeti sikereknek (vagy kudarcnak).
4. A honlap: értékesítési pont!
Állítsa középpontba a hatékony látogatót! A céges honlap mint értékesítési pont megjelenése újszerű megoldások kialakítása előtt nyitja meg az utat. Érdemes felülvizsgálni meglévő honlapunk ügyféloldali használhatóságát és praktikus kialakítását, valamint a potenciális vásárlói kör online vásárlási érettségi szintjét.
5. Célozzon pontosan!
Statisztikák szerint a felhasználók többsége egy internetes keresés során az első oldal első találatai közül választ. Akkor találhatjuk meg vevőinket, ha sikerül olyan kulcsszavas kifejezéseket választanunk, amelyek a legpontosabban körbehatárolják cégünk tevékenységi körét! A keresőmarketinges rendszerek egyik nagy előnye, hogy apróhirdetésünket és a hozzá kapcsolódó kulcsszavakat akár hetente is változtathatjuk. A keresőrendszerek által nyújtott részletes statisztikákból pontosan láthatjuk, hogy egy-egy kulcsszó mennyi eredményt hozott. Így folyamatosan finomíthatjuk hirdetési technikánkat, és optimalizálhatjuk hirdetési kiadásainkat.
6. Próbáljon ki több rendszert!
Ahány termék és szolgáltatói piac, annyiféle felhasználói attitűd. Nincs előre bevált hirdetési recept. A keresőkben megjelenő hirdetés mellett érdemes lehet a tartalomszolgáltatói oldalakhoz kapcsolódó hirdetési rendszereket is kipróbálni (például: Etarget.hu).
Mi a keresőmarketing?
A keresőmarketing- technikák segítségével hatékonyan hirdethetjük magunkat a különböző nagyobb hirdetési rendszerekben. Ilyen technikák lehetnek: a nagyobb keresőkbe (például: Yahoo, Google) való regisztrálás és optimalizálás, vagy a tartalomszolgáltatói oldalak hirdetési rendszereiben az optimalizált kulcsszavakra való megjelenés (például: Etarget.hu).
7. Elemezze a statisztikákat!
A keresőmarketinges megoldások elterjedésével elmúlik az az idő, amikor hirdetéseinek fele ablakon kidobott pénz volt. A kidolgozott hirdetési technikák segítségével pontosan nyomon követhetővé és értékelhetővé válnak az online hirdetési költségek. A felhasználói aktivitás pontos mérése, hatékony elemzése lehetővé teszi, hogy folyton finomítsa és pontosítsa kampányait. A statisztikai jelentésekből pedig egyértelműen láthatja minden egyes hirdetésre költött forintjának eredményét.
8. Indítson egyedi akciókat!
Indítson egyedi, célzott hirdetési akciókat, ezekkel egyenesen a vállalat promóciós oldalára irányíthatja a látogatókat. Ez az egyik leghatékonyabb módja annak, hogy az érdeklődő látogató új vásárlóvá váljék!
9. Ne legyen agresszív!
Számos cég kínál ma keresőmarketing-tanácsadó szolgáltatást a világhálón. A nagyobb rendszerekben való kulcsszó-optimalizálást számos etikus és kevésbé etikus megoldással lehet hatékonyabbá tenni. A rendszerek fejlesztői manuálisan és mesterséges intelligencia felhasználásával egyaránt igyekeznek leleplezni a visszaélési próbálkozásokat. Az agresszív vagy illegális trükközéseket az üzemeltetők rendkívül szigorúan büntetik, nem éri meg!
10. Figyeljen a hatékonyságra!
Jó kulcsszót találni gondolkodást és folyamatos próbálkozást, tesztelést igénylő feladat. Egy habszivacsgyártó vállalkozásnak például jó lehet a „habszivacs” kulcsszóhoz kapcsolnia hirdetését. Egy balatoni ingatlanirodának ellenben nem jó az „ingatlan” kulcsszó, mert így azoknak is megjelenik például, akik egészen más vidéken keresgélnek. Ezzel felesleges reklámköltség keletkezik a hirdető oldalán, és a felhasználók sem azt kapják, amit keresnek. Ebben az esetben jobb a „balatoni ingatlan” vagy „vízparti ingatlanok”. Egy túl általános kifejezés olyanokkal kényszerít versenyre, akikhez szinte egyáltalán nincs közünk. Az ingatlan esetében ilyenek például az építőipari, kivitelező, befektető, üzemeltető cégek, hitelintézetek. Ez feleslegesen növeli reklámköltségeinket.