Üzleti tippek

Terjeszkedni akar az Extreme Digital

A svájci SoftCon Informatik AG 25+1 százalékos részesedést vásárolt az internetes műszaki áruházak között piacvezetőnek számító Extreme Digital-ban.

A SoftCon Informatik AG pénzügyi befektetési társaság részesedést vásárolt az Extreme Digital-ban. A svájci központú cég 25+1 százalékos részesedést szerzett a magyar piacon az internetes műszaki áruházak között piacvezetőnek számító cégben. Az együttműködéstől a két vállalat az Extreme Digital piaci részesedésének növelését, illetve a vállalat sikeres nemzetközi piacra lépését reméli. A SoftCon Informatik AG pénzügyi és auditori feladatokat lát majd el, a kereskedelmi működésben nem történik változás.

Célpont: Románia, Bulgária

Az Extreme Digital a svájci pénzügyi befektetési társaság segítségével a környező országok piacain szeretne megjelenni, a már hazánkban is megismert módon: műszaki szaküzletekkel valamint internetes vásárlással egyaránt jelen lesz. Az első külföldi üzletek megnyitására 2008-ban kerül sor Romániában és Bulgáriában.

Az Extreme Digital, szemben a nemzetközi és hazai gyakorlattal, online műszaki áruházként jelent meg 2001-ben a magyarországi piacon, s a későbbiekben nyitott a hagyományos kereskedelem felé. A cég bevételei nagy részét ma is az internetes vásárlás biztosítja, amely teljes forgalmának 64 százalékát biztosítja.

Kevés az internetes vásárló

Közép-Kelet-Európában, így hazánkban is alacsony az interneten vásárlók aránya a nyugat-európai átlaghoz képest. Az internetezők aránya is alacsonyabb, azonban az internetes vásárlás kultúrája sem alakult még ki. A Gemius által 2007. szeptemberében végzett piackutatás szerint Közép-Kelet-Európában általában csupán évente néhány alkalommal vásárolnak az interneten.

A közép-kelet-európai internetes vásárlók számára fontos az ár, 60-75 százalékuk az ár alapján dönti el, mely internetes áruházban veszi meg a kiválasztott terméket. Az internetes vevők egy része , több okból tart a vásárlás ezen formájától: félnek kiadni a személyes adataikat és a hitelkártyájukkal kapcsolatos információkat, illetve tartanak az interneten vásárolt termékek garanciájával kapcsolatban felmerülő esetleges problémáktól. Sok internetes vásárlót visszariaszt a kiszállítás magas költsége és a hosszú várakozási idő.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik