A SignBank-szolgáltatás keretében a DDB „jeleket” gyűjt, így határozva meg a társadalmi változások, várható trendek főbb irányait.
Módszerük, hogy a fogyasztók tényleges viselkedését megfigyelve a begyűjtött jeleket szisztematikusan rendezgetve következtessenek a fogyasztási magatartások okainak, irányainak megértésére, így segítve az új termékek fejlesztését, márkaépítést, kommunikációt. Tehát a tényleges viselkedésre alapoznak, ahelyett, hogy a fogyasztók mit gondolnak helyes viselkedési formának. Ez véleményük szerint azért is fontos, mert az emberek idejüknek mindössze 3 százalékában viselkednek fogyasztóként.
A haszonleső fogyasztó megjelenése
Eddigi kutatásaik szerint Magyarországra korábban, a politikai és gazdasági változásokra való reakcióként az „élj a mának” életforma volt jellemző. Mára azonban egyre jellemzőbb a fogyasztói cinizmus. Miután az emberek kitombolták magukat a nyugat nyújtotta újdonságok adta lehetőségekben, mára ezekkel kapcsolatban inkább a csalódás érzése a jellemzőbb, hiszen a nyugati termékek sem mindig váltják be az ár/minőséghez fűzött reményeket. Ez pedig a nosztalgiahullám elhatalmasodásának adhat teret.
A nők
Megfigyeléseik szerint a családmodellekben is változások következtek be: csökken a születések és a házasságkötések száma, a válásoké nő, eltűnőben van a „nő, mint háziasszony” célcsoport is.
A kommunikációtól a közösségig
Egy másik makrotémájuk megállapítása szerint egyre meghatározóbb jelenség lesz az internetes információs társadalom, a kommunikációtól a közösségig való eljutás a világháló segítségével.
Függetlenség és önhatalom
Az intézmények iránti bizalom is egyre csökken – az emberek kevéssé bíznak már abban, hogy az állam segíthetne a problémáikon, jobb életet, jobb környezetet biztosítana számukra, sőt a nagyvállalatok iránti hűség is csökken, mivel a közmegítélés szerint a nagyvállalatok csak a saját hasznukkal törődnek. Egyre inkább felértékelődik tehát az „én” szerepe.
Megállapításaik szerint mindezeken túl az egyszerűségre törekvés is egyre jellemzőbb a fogyasztóknál a fogyasztás, a pihenés, az életstílust tekintve is.
Már 52 helyen alkalmazzák
Ezekre a makro témakörbeli megállapításaikra alapozva próbálják meg minél hatékonyabban meghatározni, mire, és hogyan van szüksége a mai fogyasztóknak. A DDB Budapest jelenleg 3 mikrotémán dolgozik: Trendek a fiatalok között, Egészség és Wellness, valamint az Internet kora címmel.
Tavaly november óta a DDB Worldwide 52 irodájában – Észak- és Latin Amerikában, Ázsiában és Európában – kezdték alkalmazni a szociológiai alapokon nyugvó módszert.
Az Azahriah-jelenségnél már csak a róla készült „dokumentumfilm” szürreálisabb
Megnéztük Mazzag Izabella műfajilag nehezen besorolható filmjét az első magyar szupersztárról. Mi vagyunk Azahriah – kritika.