Molnár Mária Katalin elnökségének negyedévében a panaszbizottsághoz kilencvenkét beadvány érkezett, ebből 12 ügyet utasított el, 31 panaszos ügyet tájékoztató levél megküldése mellett testületi elbírálásra küldött át – mondta lapunknak a soros elnöki tisztet betöltő szegedi jogász.
Az elmúlt időszakhoz képest megnövekedett a híradásokban elhangzott politikai tájékoztatással kapcsolatos sérelmező beadványok száma. Ez mintegy a beérkezett panaszok 30 százalékát jelentette. Ebből is észrevehető, hogy a választás felé közeledve – a nyári időszak jelentéktelen számú politikai tartalmú panaszainak számához képest – nagymértékben megnövekedett a politikai jellegű panaszok száma, ezen beadványok mintegy fele politikai pártoktól vagy frakcióktól érkezett be. Érdekességként jegyezte meg, hogy ebből 13 panasz elbírálása elutasítással zárult, 6 esetben pedig még nem született döntés.
A statisztikai kimutatásból megállapítható, hogy igen sok panasz érkezett az egyes délutáni és esti show-műsorokban elhangzottakkal, látottakkal kapcsolatosan. Figyelemre méltó, hogy a panaszos beadványok között elég jelentős a regionális műsorszolgáltatók egyes adásaiban elhangzottakkal kapcsolatosan beérkezett észrevételek száma.
Az előző negyedévhez hasonlóan továbbra sem csökkent a reklámok elleni kifogások száma. Több panaszos is sérelmezte a műsorokat megszakító reklámok műsornál magasabb hangerejét.
Az elnök tájékoztatójából kiderült: a 92 beadványból 25 a Magyar Televízióra panaszkodott (leginkább a Híradó és Az Este találtatott problémásnak a nézők szemében), az RTL Klubra 15 panasz érkezett, a TV2-re pedig hét. A nemrég nagy botrány kavart Cool TV adásaira négy, a Hír TV-re pedig egy panasz érkezett.
Ez talán azt is jelenti, hogy egyre többen választják a Magyar Televíziót, és a jelek szerint a műsoraink nem érdektelenek, hanem éppen ellenkezőleg, véleménynyilvánításra késztetik a nézőket – reagált az információra Holub Katalin, az MTV szóvivője.