Pénzügy

Az esküvőre sosem sajnáltuk a milliókat

Válság ide, válság oda, a menyasszonyok nem engednek az esküvő árából. Van, ahol 8 milliónál is többet költenek az „igen" kimondására. A jövőben ez húzhatja a turizmust.

Egy felmérés szerint a gazdasági válság ellenére is igaz, hogy a menyasszonyok elszántabbak az esküvői költségvetésnél, mint valaha. Mindössze 22 százalékuk mondja azt, hogy hajlandó lenne olcsóbb esküvőt szervezni, ha azt a gazdasági klíma úgy kívánná.

Átlag 8,5 millió – ilyen is van!

Szintén a felmérés szerint a nők 59 százaléka egyedül szervezi esküvőjét, mindössze 36 százalék vonja be a tervezésbe vőlegényét, néhány százalékuk pedig a szülők álláspontjára is kíváncsi.

Tavaly egy-egy ilyen nagy alkalomra átlagosan 8.5 millió forintot költöttek az Egyesült Királyságban, olvasható You & Wedding szaklap elemzésében.

A turizmus számára jó hír, hogy a You & Your Wedding 21st Century Bride Survey 2015 kutatás kimutatta azt is, hogy a nászutak 24 százalékát Európába szervezik.

Ami kevésbé jó hír, hogy mindebből még kevés érződik Magyarországon. Hiszen az angolok leginkább „csak” legénybúcsúikat szervezik ide. Hosszabb távon azonban a magyar települések is nyertesei lehetnek az esküvői turizmusban érezhető változásoknak – írja az évente több mint egymillió vendéget fogadó Hévíz turisztikai elemzése.

Hévízen már érzik

Úgy látják ugyanis, hogy az esküvői turizmus fellendülőben van. Ide nem legénybúcsút tartani járnak a fiatalok, a városba már az egész családot elhozzák. Nem ritka a száz-kétszáz fős esküvő sem. Gyakran 3-4 millió forintot is elmulatnak egy-két nap alatt – írja a tavaly 1 millió feletti vendégéjszakát generáló Hévíz piaci elemzése. Sok magyar állampolgár is szívesen szervezi ide az esküvőjét. Ennek egyik oka, hogy itt a házasságkötő termen kívül is számos különleges helyszínen megtarthatják az eseményt.

Vonzó lehet a különleges helyszín

A párok visszajelzése szerint: azért választották az „igen” kimondására éppen Hévízt, mert sok önkormányzat nem engedi a különleges helyeken való házasságkötést. Ezzel szemben Hévízen, akár hőlégballonban repülve is tehetnek fogadalmat egymásnak a szerelmesek.

A nyitottságnak köszönhetően itt egyre több az esküvői turista. Egy-egy nagyobb násznép 2-3 napot is eltölthet a városban. Az ilyen vendégek általában a minőségi szolgáltatásokat nyújtó éttermeket, hoteleket keresik.

Nem csak a magyarok kedvelik

Horváth Orsolya, a Hévízi Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője szerint: a gyógy- és konferenciaturizmus mellett akár az esküvőturizmus is komoly tényezővé válhat a jövőben. Szerinte nem csak a jegyesek, de friss házasok között is egyre kedveltebb desztináció Hévíz.

A magyarok mellett sok osztrák, német és orosz házaspár is itt tölti a mézesheteket. Sokan azért, mert egyre többen ismerik azokat a kutatásokat, amelyek a fürdőzés jótékony hatásait mutatták ki a gyengébbik nemmel kapcsolatban. A népgyógyászati dokumentumok mellett, orvosi vizsgálatok is igazolják ugyanis, hogy a fürdőkúráknak jótékony hatása van a meddőségi problémákra Az ismeretterjesztésnek köszönhetően, egyre több nő jár fürdőbe, ha teherbe szeretne esni.

A világ legdrágább esküvői

Noha, az angol átlag 8,5 millió forintot költ az egész esküvőjére, az igazán gazdagok ennyit csak a menyasszonyi ruhára is képesek kifizetni.

Jó példa erre, Madonna és Guy Ritchie 2000-es esküvője, ahol Madonna egy 80 ezer dolláros, akkori áron körülbelül 20 millió forint értékű ruhát viselt, amit egyik barátja, Stella McCartney tervezett.

Bill Clinton első lánya, Chelsea Clinton 2010-ben ment férjhez, egy 3 millió dolláros ünnepi ceremóniával egybekötve. A ruháját Vera Wang tervezte, amely 32 ezer dollárba (akkori áron, 8 millió forintba) került. 

Wayne Rooney, Manchester United játékosának esküvője is 8 millió dollárban állt meg.

2011-ben, a hercegi pár, Vilmos és Kate esküvőjére 34 millió dollárt költöttek. Ha ma forintban ennyit szeretne áldozni esküvőjére, annak mai árfolyamon több mint 9 milliárd forintot kellene befizetnie a kasszába.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik