Számos bank akciózik jelenleg hitelkártyákkal, az ügyfélcsalogatás fő eszköze a pénzvisszatérítés vagy az, hogy utalványt adnak ügyfeleiknek. Az éves kártyadíj elengedése már szinte alapkövetelmény az akcióknál – szemlézi a Világgazdaság cikkét az MTI.
A lap pénteki cikke szerint azok a hitelkártyák a legkelendőbbek, amelyek pénzvisszatérítést ígérnek a vásárlások ellenértékéből. Ezek között két típus jellemző, az egyik mindenféle vásárlás után ad vissza egy kisebb összeget, a másik bizonyos üzleti partnereknél – például benzinkutaknál – viszonylag magas visszatérítést nyújt, máshol viszont nem, vagy csak elenyésző mértékű kedvezményt kínál.
Volt kedvezmény, nincs kedvezmény
Ezek a kedvezmények eltűnhetnek, ha az ügyfélnek kamatot kell fizetnie a vásárlások után. A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a kamatozó hitelkártya-követelések átlagos kamata áprilisban meghaladta a 33,5 százalékot, és a kamatok mértéke a jegybanki alapkamat csökkenését sem igazán követte eddig.
A cikk szerint kevesen élnek a kamatmentesség lehetőségével. Az UniCredit tapasztalatai szerint a havi költés egyenlegét a kamatmentes perióduson belül mindig visszafizetők aránya alacsony.
A CIB-nél is kihasználja az ügyfélkör nagy része, hogy nem muszáj a teljes tartozást mindig visszafizetni. A Raiffeisennél viszont azt tapasztalják, egyre tudatosabban használják a hitelkártyát a kliensek. A Budapest Banknál van olyan kártya, amelyiknél csak 10, máshol 60-70 százalék a kamatot nem fizetők aránya.