Pénzügy

Durván megfejik a szolgáltatók azt, akinek fizetési gondja van

A bankok és a közműcégek is sokféle jogcímen, és egyre magasabb összegekkel „büntetik" azokat, akik valamilyen okból nem tudnak fizetni. Így aztán a kisösszegű tartozás is hamar hatalmasra nőhet.

A szolgáltatók nem keveset szednek be tőlünk különböző jogcímeken, ha nem tudunk fizetni. Ránk terhelhetik a fizetési felszólítás díját, a késedelmi kamatot, annak költségét, ha részletfizetést kérünk, ha kikapcsolják, és ha visszakapcsolják a szolgáltatást, és így tovább.

Húzós tétel még a bankoknál a hátralékosok számára minden hónapban felszámított úgynevezett roomingdíj, illetve annak díja is, ha az adóssal személyesen foglalkozik a bank. Ezek már tízezer forintos tételek is lehetnek – nézett utána az Azénpénzem.hu. De a levelekért, telefonokért, értesítésekért, stb. is kérhetnek tőlünk pénzt. Szóval szinte mindenért fizethetünk, ha a tartozásunk rendezését kezdeményezzük.

Ezek a tételek pedig kamatos kamattal ketyegnek, és ütemesen hizlalhatják a viszonylag kicsi tartozást is.

Egyre nagyobb sápot húznak

A lap áttekintése szerint ráadásul a tartozókra kirótt díjak több szolgáltatónál is emelkednek a közeljövőben. A Magyar Telekom júniustól drágítja például a fizetési felszólítás és a visszakapcsolás díját. Náluk egy részletfizetés is minimum 8 ezer forintot kóstál.

A bankoknál is találtak hasonló példát: a Citi hitelkártyáinál például ismét drágul a késedelmi díj, és a hitelkerettúllépési díj, és az Erste is emeli előbbi díját.

A hab a tortán pedig az, amikor a hitelével megcsúszott adóst a bank ráveszi arra, hogy egy „speciális” méregdrága hitelt vegyen fel áthidalásul. Ha ilyen ajánlattal bombázzák, legyen nagyon óvatos.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik