Az ide év egyik legügyesebb húzásának tűnik a gyorshajtásra szóló kiegészítő biztosítás a kötelező mellé. A termék azonnal komoly média visszhangot is kapott. Sokaknak felcsillant a szeme, az más kérdés, hogy a hivatalos szervek nem fogadták kitörő lelkesedéssel. Mondván vannak vele szemben etikai aggályok.
A Biztosítás.hu szakértője Marschalek Péter szerint ugyanakkor egy ilyen biztosítás nem ösztönöz szabályszegésre, maximum arányosítja azt a lehetőséget, miszerint egyre több kismértékű gyorshajtás kerül szankcionálásra. (Magyarul a rendőrség vett vagy 800 traffipaxot, amelyek szépen termelnek az államkincstárnak.) A biztosítás a súlyos szabálysértéseket nem is imeri el és csak a kismértékű gyorshajtás után fizet – teszi hozzá Marschalek Péter. Mellesleg ez teszi ki a derékhadat is, ami az üzleti megalapozottságát jelenti a terméknek.
Biztonságban a szarvas pöri
A gyorshajtásos biztosítás tehát kreatív újítás, ám ezer más kevéssé ismert kiegészítő lehetőség van a piacon, amellyel valóságos pajzsként védhetjük meg magunkat és értékeinket. (Legalábbis anyagi értelemben.)
Elszakadva az autónktól, létezik például a fagyasztószekrény leolvadására szóló biztosítás. Ez nem csak az áramszünetre fizet, hanem a mechanikai hibából eredő leolvadására is, kifizeti a megbuggyant étel biztosítási összegére vonatkozó károkat. De létezik lakáskulcs-védelem biztosítás is, amely fedezi az ellopott vagy elveszett lakáskulcs másolásának, előállításának költségeit, valamint fedezi a lakáshoz kihivott szaki munkadíjának költségét is.
Vagy itt van az elmúlt hetek eseményeire – miszerint sorra történtek olyan balesetek, amelyet vadállatok okoztak – már erre is lehet az Aegonnál vadkár kiegészítő biztosítást kötni. A KÖBE tűnik egyébként a piac nagy innovátorának, egyben lehet azt mondani, hogy az élet nagy realistája is, ugyanis az idei gyorshajtásos kötelező mellett már tavaly kitalálták a kátyúkár és defekt biztosítást, amely idén már az Aegon, és az Allianz repertoárjában is megtalálható. Sőt utóbbi arra is fizet, ha kifogy az üzemanyag – utópisztikus.
Kiskegyednek?
Németh Péter a CLB alkusz cég kommunikációs vezetője szerint azért az ilyen termékek inkább marketing szerepkörre vannak kárhoztatva és nem egy új kockázati kört akarnak bevonni. A Posta Biztosítónak például mindig vannak jellemzően női magazin előfizetéssel összekapcsolt ajánlatai. Így például kedvezményt kap, akiknek Kiskegyed előfizetése van. Őket erős lenne kölün kockázati csoportként aposztrofálni. Vagy egy másik példát hozva: a közösségeket, mint mostanság legfontosabb internetes marketingeszközt felhasználva van olyan biztosító, amely akkor ad kedvezményt, ha bejelentkezett Facebook tagként a közösségi szájton keresztül szerződünk le velük.
Frissítés: a cikkünk kikerülése után a Facbookon felmerül miért nincs kerékpárra biztosítás. Gyorsan rá is kérdeztünk és a válsz sajnos prózai, miszerint nagyon nagy lenne a kárhányad. Könnyű elvinni és sokan vissza is élnének vele. Úgyancsak emiatt, lényegében nincs biztosítás laptopra sem – mondta el Marschalek Péter a Biztositas.hu-tól.