Megkezdődik az Észak-Balatoni vasútvonal fejlesztése, adta hírül közleményében a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF).
A Szabadbattyán – Tapolca – Keszthely villamos üzem kiépítésének I. ütemében Szabadbattyán – Balatonfüred közötti szakasz újul meg. Az előkészítésre és kivitelezésre vonatkozó közbeszerzési eljárás sikeresen zárult, a szerződés hatálybalépését követően elindultak a munkálatok, írták.
Hogy Mészáros Lőrinc, és veje, Homlok Zsolt konzorciumban nyerték el a bizniszt, az már júniusban kiderült:
A nyertes vállalkozó az ÉB 2018 Konzorcium (VASÚTVILL Kft., R-KORD Kft.) a szerződés nettó összege 23 050 474 189 forint, mely magába foglalja a Szabadbattyán-Balatonfüred vonalszakasz villamos üzem kiépítésének, állomások részleges akadálymentesítésének, felsővezeték építési, vasútépítési és kiegészítő építési munkáinak tervezését és kivitelezését. A tervezési feladatok elvégzését követően, a látványos kivitelezési munkálatok 2019 őszén kezdődhetnek meg. A beruházás teljes zárása körülbelül 2,5 év múlva várható.
A fejlesztés keretében megvalósulhat a Szabadbattyán – Balatonfüred 55 km-es vonalszakasz villamosítása, továbbá Polgárdi, Balatonkenese, Balatonfűzfő és Alsóörs állomások átépítése és akadálymentesítése (szükséges kitérők cseréje, 55 cm magas peronok építése, utastájékoztató rendszer korszerűsítése, térvilágítás felújítása). A projekthez kapcsolódik a szabadbattyáni transzformátor alállomás bővítése is.
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában uniós és hazai forrásból valósul meg, derül ki még a NIF közleményéből.
Kiemelt kép: Balatonfőkajár, MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba