Korábban már érintőlegesen beszámoltunk arról, hogy 5,7 milliárd forintot költ a kormány a költségvetés rendkívüli tartalékából Budapest turisztikai népszerűsítésére.
A pénz a Magyar Turisztikai Ügynökséghez megy, „kiterjedt nemzetközi városmarketing kampányt” kell lebonyolítani belőle a kormányhatározat szerint. Az előkészítésért a nemzetgazdasági miniszter felel.
Az RTL Klub érdeklődött a kormánynál, hogy mire költik a milliárdokat és mikor indul a kampány. Ők a Magyar Turisztikai Ügynökséghez irányították a riportert. Az ügynökségnél azt válaszolták, hogy még dolgoznak a kampányon, amellyel Budapest látványosságaira akarják felhívni a figyelmet.
A fővárosi önkormányzatnak is van városmarketingért felelős cége, a Budapesti Városarculati Nonprofit Kft., amely idén 270 millió forintból gazdálkodik. A Főpolgármesteri Hivatal az RTL megkeresésére azt közölte, hogy Tarlós István főpolgármester nem érti, miért nem a főváros cégeit bízták meg a feladattal.
Az 5,7 milliárdos kampányt a Magyar Olimpiai Bizottsággal is egyeztetni kell, vagyis nem kizárt, hogy köze van a pénzköltésnek az olimpiai pályázathoz is.