Gazdaság

Betilthatják a 8 évnél idősebb autók behozatalát

Ezt akarja elérni a Magyar Lízingszövetség és a a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (Gémosz).

Az új autók piaca 2013 és 2015 között 37 százalékkal bővült, ám ezzel párhuzamosan a külföldről behozott autók száma 74 százalékkal nőtt, az importból származó autók átlagéletkora pedig eléri a 11 évet – áll a két szakmai szervezet közleményében.

A lízingszövetség és a Gémosz szerint a külföldről behozott használt autók esetében meg kellene követelni legalább az Euro 4-es, azaz a magyar szabályok szerint legalább 9-es környezetvédelmi osztályjelzést is. A használt autók importjának növekedése kedvezőtlen tendencia, hiszen az autók átlagéletkora magas, sok használt autó előélete sem “garantált”, számos autónál tekerik vissza az órát, ráadásul több használtautó-importtal foglalkozó cégnél felmerül a visszaélés gyanúja is.

A korszerűtlen, alacsony áron behozott használt autók konkurenciát jelentenek az új autók piacának, pedig a vásárlók számára ezek a sok esetben ismeretlen előéletű, 10-20 éves személygépkocsik már rövidebb távon is jelentős kiadást jelenthetnek a meghibásodások miatt

– fogalmazott Tekse Kálmán, a Magyar Lízingszövetség alelnöke.

 

(MTI)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik