Gazdaság

Teljes a véleménykáosz a fővárosi taxifronton

uber(210x140).jpg (Array)
uber(210x140).jpg (Array)

Jövő héten jön ki az új taxisrendelet, amely rendet vágna az Uber és a Wundercar háza táján, ám egyelőre több a kérdés, mint a válasz. Erős jogászkodás következhet a piaci szereplők részéről augusztustól.

A rendelet két kategóriába sorolja az érintett cégeket:

1. Az egyik a személytaxi-szolgáltatás, ez a taxizás. Ezt a mostani sárga taxik csinálhatják, taxiórával, sárga rendszámmal és tetőjelzővel.

2. A másik a személygépkocsis személyszállító szolgáltatás, ami olyan cégekre vonatkozik, amik a fő szolgáltatásuk mellett szállítanak utasokat. Ilyen például, ha egy szálloda mellékszolgáltatásként kiviszi a vendégeit a reptérre. Ehhez nem kell taxióra vagy sárga rendszámtábla, de regisztrációra itt is szükség van.

A Nemzetgazdasági Minisztérium szerint az Uber a kormányrendelet alapján egy diszpécserszolgáltatás (ez is egy új kategória), ezért a cég első kategóriás taxiszolgáltatást végez, azaz a furikázáshoz taxisengedély és sárga autó kell. És persze így jön a meredek drágulás.

A Wundercar a második körbe tartozik, tehát személyszállító szolgáltatás, magyarul nem kell a taxióra, és a sárgulás sem kötelező, elég egy szimpla regisztráció.

Az Index szerint az a probléma, hogy az Uber az első helyett a második kalapba tartozna, a Wundercar pedig egyikbe sem.

A taxisok mindenesetre örülnek az új rendeletnek. Egyik vezetőjük, Metál Zoltán, úgy tudja, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság augusztustól arra készül, hogy ha olyan uberes vagy wundercaros sofőrt találnak, aki nem tartja be a rendeletet, akkor akár még az autója rendszámát is visszavonhatják.

A közösségi taxizásról bővebben ebben a cikkünkben olvashat >>

Ajánlott videó

Olvasói sztorik