Gazdaság

6000 dollárt gyűjtött egy magyar kkv az ötlete megvalósítására

dollar(210x140).jpg (Array)
dollar(210x140).jpg (Array)

Nem csak államadósságot és plakátokat hajlandó megfinanszírozni a közösség. A tervezett közel négyszeresét gyűjtötte Magyarország első B2B közösségi finanszírozási kampánya.

Görög államadósságtól, plakátkiállításon és bevándorló ellenes plakáton át az okos hűtőtáskáig nagyon sok ötletre próbálnak pénzt gyűjteni a közösség tagjaitól a projektgazdák.

Itthon is láttunk már sikeres és sikertelen példákat egyaránt.

A sikeresek általában hazai csapattal, de nemzetközi piacra terveztek, vagy pedig valamilyen társadalmi, politikai témát valósítottak meg.

Most először történt meg az, hogy egy hazai kkv, magyar piacra szánt termékét tudta közösségi finanszírozás módszerével elindítani.

Több mint 120 vállalkozó adakozott

A közösségi marketing megoldásokkal is foglalkozó RG Stúdió sikeresen gyűjtött össze majdnem 6000 dollárt egy olyan magyar nyelvű oktatóanyag megvalósítására, amivel a résztvevők a sikeres Facebook-hirdetések titkaival tudnak megismerkedni.

Több, mint 120 vállalkozó találta annyira jónak az ötletet, hogy már a megvalósítás előtt, előfinanszírozza az online képzést.

A magyar nyelvű oktatóanyagra azonban nem csak Magyarországon van kereslet. A vásárlók ugyanis Romániából, Németországból, Svájcból, sőt Szingapúrból is érkeztek.

Szinte minden cégnek segíthet

“A közösségi finanszírozás nem csak a startupok számára rejt sok lehetőséget. Szinte minden cégnek segíthet abban, hogy az üzleti ötleteit a valódi vásárlók segítségével tesztelje le” Mondta el Lévai Richárd közösségi marketing specialista, az ötletgazda.

“Ugyanakkor egy közösségi finanszírozás kampány sikeréhez komoly előkészítés, jó piacismeret és szigorú kampányfelügyelet is kell. Ha ezek valamelyike nincs, akkor a projekt komoly veszélybe kerül.”

Hatalmas piac

A Közösségi finanszírozás piac nagyságát 2015-ben 34,4 milliárd dollárra becsülik az elemzők.
2013-ban, amikor a globális közösségi finanszírozás piac még csak nagyjából 6,1 milliárd dollárt jelentett, az egyik legnagyobb szereplő, a Kickstarter, egyedül 500.000 dollárnyi projektnek adott platformot. Ez nagyjából a teljes hazai kutatás és fejlesztés, valamint innovációs támogatás összegnek felelt meg ugyanabban az időszakban. Ez 2013-ban ugyanis 118 milliárd forint volt.

Kis tőkével is neki lehet fogni a valós üzleti tervnek

“A közösségi finanszírozással összegyűjtött 5.800 dollár nagyjából 1,65 millió forintot jelent. Érdemes végiggondolni, hogy egy pályázatnál, ahol hasonló nagyságrendű összegeket lehet kapni támogatásként, milyen munkát és mekkora adminisztrációt kell belefektetni.” mondta Lévai.

“Természetesen a közösségi finanszírozás nem alternatívája a K+F+I pályázatoknak. Nem helyettesítik egymást, sőt a kettőt akár egymás mellett is lehet használni.

Azonban érdemes észrevenni, milyen új, korszerű lehetőségek állnak a cégek előtt, ha egy valós üzleti tervet szeretnének viszonylag kicsi induló tőkéből beindítani.”

Ajánlott videó

Olvasói sztorik