Gazdaság

A fiatalok perselyként használják a bankot

malacpersely (persely, )
malacpersely (persely, )

Egy felmérés szerint a 30 év körüli fiatal felnőttek jobban szeretik a kisebb összegű, ámde rendszeres megtakarítást. A 60 körüliek viszont inkább a betéti termékeket kedvelik.

A pénzügyi válság kitörése óta eltelt négy év rávilágított a lakossági megtakarítások hiányának problémájára. A CIB Bank szerint a jövő szempontjából kiemelkedő szerepük van a havonta kisebb összegeket félretevőknek.

Milyen lehetőségek vannak?

A hazai lakossági megtakarítások bővüléséhez olyan banki termékekre van szükség, amelyek a rendszeres megtakarításokat ösztönzik. Ilyenekben pedig nem bővelkedik a piac – állapítja meg az elemzés. Léteznek olyan megoldások, amelyek a rendszeres havi megtakarításokra épülnek, ám ezek jellemzően hosszú távra szólnak és valamilyen felhasználási célhoz kötöttek (pl.: lakástakarék-pénztár, önkéntes nyugdíjpénztár, nyugdíj-előtakarékossági számla, stb.).

S itt kiemelik, náluk 2009 óta fokozottan ösztönzik az új, rendszeres, kisebb összegű megtakarításokat. S hogy ez jó út, azt jelzi, hogy több mint százezer ilyen konstrukciójú számlacsomagot nyitottak azóta náluk. Őket vizsgálták a felmérésben.

A fiatalabbak inkább vevők rá

A CIB bank közel százezer ügyfele körében végzett “Malacpersely” elemzése szerint az utóbbi időben leginkább a 30 körüliek figyeltek fel a havi rendszerességű, sokszor kisebb összegű, de folyamatos megtakarítás jelentőségére. Az elemzés rámutat, hogy minden negyedik megtakarító 27-35 év közötti. Ők átlagban havi több mint 21 ezer forintot takarítanak meg.

Amennyiben ez a tendencia folytatódik, a mostani harmincasok megtakarításai segíthetnek abban, hogy növekvő pályára kerüljön a lakosság megtakarítási állománya – állapítják meg.

Mivel a lakosság pénzügyi vagyona folyamatosan csökken, a meglévő megtakarítások kezelése mellett különösen fontos a rendszeres takarékoskodásra is hangsúlyt fektetni. Mégpedig azért, mert a havonta félretett, akár kisebb összegekből gyűlhet majd össze az a megtakarítás, amelyet később az ügyfelek különböző befektetési formákba tehetnek.

Érdekesség, hogy a rendszeres megtakarítások esetében a fiatalabb korosztály van túlsúlyban, ellentétben a betéti termékek felhasználóival, akik közül az 56-65 éves korosztály emelkedik ki 22 százalékkal, a 66 és 75 év közöttiek aránya pedig 19 százalék. A 30-as korosztály itt csak 11 százalékkal képviselteti magát.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik