A német üzleti lap, a Handelsblatt szerint ősszel születhet döntés a kérdésben. A társaság 2001-ben már foglalkozott a gondolattal, hogy Szlovákiában épít gyárat, de végül a volt NDK-ban fekvő Lipcsét választotta.
Az újság egyébként megjegyezte: az euróövezeti államadósság-válság, illetve a gyenge európai piac miatt egyre csökken annak esélye, hogy a cég Kelet-Európába telepítsen egy ekkora beruházást.
Fotó: AFP
Az autógyártóknak az importot terhelő adók és vámok, valamint az árfolyamkockázatok elkerülése érdekében oda kell vinniük a gyártókapacitást, ahol el is tudják adni a kocsikat. Kínában például május végén adják át a második BMW-gyárat, a leginkább valószínűnek pedig az tűnik, hogy legközelebb Brazíliában vagy Mexikóban építenek új üzemet.
Miskolc készen áll
Kriza Ákos polgármester (Fidesz-KDNP) szerint a borsodi megyeszékhelyen minden feltétel adott egy olyan jelentős beruházáshoz, mint amilyen egy autógyár. Van alkalmas terület, szakképzett munkaerő illetve szakképzés, vagyis mindaz, ami egy befektetőnek kell.
A városvezető ugyanakkor jelezte: a bajor autógyár még nem vette fel a kapcsolatot Miskolccal.
Kecskemét nyomdokain?
Március végén indult be a termelés a Mercedes-gyárban. Ez az ország egyik legjelentősebb zöldmezős beruházása, 800 millió euróból valósult meg. Itt gyártják majd az új generációs Mercedes A és B modelleket.
Most 2500-an dolgoznak a kecskeméti üzemben, ám ömlenek a megrendelések, ezért hamarosan még ötszáz alkalmazottat vesznek fel. Nézze meg videoriportunkat arról, hogyan készültek a helyiek a csillag fogadására!