Minden krízisaggodalom ellenére a müncheni autógyár rekordnyereséget ért el: a július-szeptemberi harmadik negyedévben 1,08 milliárd euró adózott eredményre tett szert az egy évvel korábbi azonos periódus 874 millió eurós nyeresége után. Értékesítési árbevétele 15,9 milliárd euróról 16,5 milliárd euróra emelkedett. Az első kilenc hónapban a BMW már magasabb értékesítési árbevételt ért el, mint tavaly egész évben.
A BMW a felső kategóriás autók iránt világszerte ugrásszerűen növekvő keresletnek köszönhetően tudta növelni eladásait az idén.
“Történetünk legjobb harmadik negyedévét tudhatjuk magunk mögött” – idézi a BMW negyedéves beszámolója Norbert Reithofer vezérigazgatót. “A legjobb úton haladunk éves tervünk teljesítése felé.”
A BMW az idén több mint 1,6 millió autót tervez eladni világszerte. Az első kilenc hónapban a BMW az idén lépte át első alkalommal az egymilliós értékesítési számot, és összesen 1,23 millió BMW, Mini és Rolls-Royce autót adott el.
Az idei első kilenc hónapban a BMW közel 6,5 milliárd euró kamat- és adófizetés előtti (EBIT) eredményt ért el a tavalyi azonos időszak 3,35 milliárd eurós eredménye után. Nyeresége 4,1 milliárd euró lett, több mint kétszerese a tavalyinak és jóval több a 2010-es egész évi nyereségnél is.
Az Audi is számottevő mértékben növelte üzleti eredményét az idei első kilenc hónapban, az elért közel 4 milliárd eurós EBIT-eredmény azonban elmarad a BMW eredménye mögött. A Daimler EBIT eredménye az első kilenc hónapban 1,97 milliárd euró lett a tavalyi 2,42 milliárd euró után.