Marosi Zoltán, az Universitas és a MELÓ-DIÁK vállalkozási igazgatója arról számolt be, hogy a nyári hónapokban jelentősen megnő az érdeklődés a diákmunkák iránt, mivel a középiskolások is szeretnének munkába állni.
Budapesten nyáron a cégek érdeklődése is megélénkül a diákmunkaerő iránt, a diákok részéről pedig az érzékelhető, hogy kevésbé válogatnak a lehetőségek között mondta Marosi Zoltán. Ezt az okozza, hogy a válság miatt már nemcsak a nyaralásra valót, hanem sokszor például a zsebpénzüket is így keresik meg a fiatalok.
Hasonló tapasztalatokról számolt be Göbl Róbert, az országos irodai lefedettséggel rendelkező Mind-Diák Szövetkezet cégvezetője, aki elmondta: a megrendelőknél havonta átlagosan 1500 diáknak biztosítanak munkalehetőséget, a nyár közeledtével ez a létszám 2000-2500- főre emelkedik.
Göbl Róbert hangsúlyozta: a diákmunkaerő iránt érdeklődő cégek igyekeznek olyan, fiatalok által is elvégezhető részfeladatokat például fénymásolás, adatrögzítés, telefonos munka – találni, amelyekkel levehetik a terhet saját állományú dolgozóik válláról, ugyanakkor a válság miatt az is érezhető, hogy a cégek amellett, hogy saját munkavállalóik megtartására törekednek, a diákokat csak alapos előszűrés után alkalmazzák.
Szekeres Katalin, a Manpower Munkaerő-Szervezési Kft. toborzási és marketingvezetője elmondta: a cégek részéről az jellemző, hogy a nyári szabadságolások miatt kieső munkaerőt – főleg adminisztrációs, asszisztensi területeken – diákmunkával vagy munkaerő-kölcsönzéssel oldják meg.