Gazdaság

160 ezer nézőt várnak a Hungaroringre

Michael Schumacher idei gyengébb szereplése ellenére is több mint 160 ezer, többségében német ajkú szurkolót várnak a július 31-i magyarországi Formula–1-es versenyre. A száguldó cirkuszra érkező turisták többmilliárdos áfabevételt jelentenek Magyarországnak.

A jegyek elővételben a tavalyihoz hasonlóan fogynak a 20. Magyar Nagydíjra – tudta meg a Világgazdaság. Az eddigi kiegyensúlyozottabb futamok és a még várható izgalmak miatt a nézőszám növekedését is elképzelhetőnek tarják a Hungaroring Rt. és a jegy-értékesítést végző Ostermann Forma–1 Kft. vezetői.

A Hungaroringen évek óta csökken a nézőszám: amíg 1999-ben még több mint kétszázezren látogattak ki a háromnapos eseményre, addig 2002-ben 185, 2004-ben pedig már csak 163 ezer ember érdeklődött a rendezvény iránt. Igaz, tavaly a csökkenés mértéke is kisebb lett: a korábbi 10-20 ezres visszaesés után 2004-ben csak ezer fővel vásároltak kevesebb belépőt, mint 2003-ban.

A zsugorodó nézőszám miatt a társaság jegybevétele is csökkent az elmúlt években. A Hungaroring Rt. adatai szerint tavaly 1,73 milliárd forint folyt be a belépőjegyekből, ez több mint négyszázmillióval kevesebb a 2002-es adatoknál. Palik László jelezte: mindezek ellenére a társaság gazdálkodása kiegyensúlyozott maradt, és hacsak nem esik vissza drasztikus mértékben a jegyértékesítés, akkor az üzleti tervet az idén is tartani tudják.

Mindezek ellenére, szakértők szerint, megéri az igencsak költséges futam hazai megrendezése, amelyre az állami költségvetésből minden más versenysport-támogatásnál nagyobb összeget, évente 2,7–3 milliárd forintot fordítanak. A külföldi turisták költésével többlet-adóbevételhez jut a költségvetés, miközben a verseny az országnak jó reklámot is jelent. A GKM-nek a tavalyi futam után kiadott jelzése szerint az idelátogató turisták átlagban 250 eurót költenek naponta, amely 15 millió eurós, azaz több mint 3,5 milliárd forintos áfabevételt jelent az államnak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik