A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) zöld utat adott a Mol Rt. szlovákiai akvizíciójának, vagyis a magyar olajtársaság megveheti a Slovnaft 36 százalékát. Legalábbis a magyar versenytörvénynek megfelelő az a tranzakció, hogy a Mol Rt. a Slovnaft felett az azt jelenleg irányító Slovintegra és Slovbena társaságokkal közös irányítást szerezzen. A szlovák versenyhivatal ugyanis adós még ezzel az engedéllyel, a döntést hivatalos hírek szerint az ősz folyamán hozzák meg Pozsonyban.
Információnk szerint a szlovák hatóság szigorú feltételeket kíván szabni a Mol számára; a magyar társaságnak várhatóan garantálni kell bizonyos kapacitáskihasználást. Megfigyelők szerint ez a megszorítás komolyan befolyásolja az üzlet értékét, hiszen a térségben finomítói kapacitástöbblet van. A Mol-Slovnaft tranzakció egyik legnagyobb jelentősége éppen abban rejlik, hogy az adott finomítói kapacitás kihasználását össze lehet hangolni. A Molnál erre hivatkozva úgy ítélik meg, hogy egy ilyen versenyhivatali igény nem okoz konfliktust, hiszen a Mol-vezetők maguktól is szeretnék tartani a magas kihasználtságot.
A GVH ellenőreitől sem szabadult meg a Mol a kedvező fúziós határozat után, hiszen az engedélyezés bejelentésével egyidejűleg kezdte meg az árképzés vizsgálatát a hivatal. A Mol ellen a tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás tilalmáról szóló törvénybe ütköző magatartás vélelme miatt indult eljárás szeptember elsején. Célja annak megállapítása, hogy túlzottan magas árakat alkalmaz-e a Mol, visszaélve erőfölényével. A cégnek legkésőbb szeptember 15-ig kell a GVH-hoz benyújtania az 1997-2000-es időszakra vonatkozó lényeges gazdasági információkat, amelynek alapján a versenybírák le tudják folytatni a Magyar Autóklub kérelmére indult felügyeleti eljárást.
Korábban egyébként már megállapították, hogy az olajtársaság árai nem tértek el jelentősen a mediterrán tőzsdén kialakult üzemanyag-termékek jegyzési áraitól, amelyet a Mol az általa forgalmazott üzemanyagok árképzési alapjának tekintett. –