Gazdaság

DEUTSCHE BANK – Stratégiaváltás küszöbén

A Dresdner Bankkal tervezett fúzió áprilisi meghiúsulása után saját erejéből próbál újítani Németország legnagyobb bankja, a Deutsche Bank (DB). A stratégiaváltás első lépéseként a pénzintézet összevonja hazai, olaszországi, spanyolországi, franciaországi, portugáliai, belgiumi és lengyelországi kereskedelmi banki tevékenységét. A 10,5 millió ügyféllel rendelkező, 2 ezer fiókkal és több mint 21 ezer alkalmazottal működő egyesült vállalkozás anyavállalata a németországi Deutsche Bank 24 lesz, amely a hagyományos termékek mellett online szolgáltatásokat is kínál.

Mint Rolf Breuer, a DB elnöke elmondta, a Bank 24 koncepciója odahaza bevált, “európaizálásától” pedig azt remélik, hogy az idén 400 millió eurósra becsült üzemi eredmény négy év alatt 1 milliárd euróra nő. Második lépésként a DB létrehozza Maxblue nevű online brókercégét. A cél az, hogy a Maxblue európai éllovassá váljék az úgynevezett diszkont brókerek között, ám elemzőknek ezzel kapcsolatban kételyeik vannak, mivel szerintük a DB az erőteljes információs technológiai beruházások ellenére még mindig le van maradva riválisaitól, így például a szintén német ConSorstól, amely már szilárdan megvetette a lábát több európai országban.

Az új projektek ismertetésével egyidejűleg a DB bejelentette azt is, hogy az első félévben 4,89 milliárd eurós adózás előtti, illetve 3,78 milliárd eurós nettó nyereséget ért. Egy évvel korábban a két adat 2,23, illetve 1,76 milliárd euró volt. Az impozáns növekedéshez hozzátartozik, hogy a tavalyi első félévi mérleget az akkor frissen felvásárolt amerikai Bankers Trust eredményei csak egy hónap erejéig gyarapították, s hogy ez év júniusában a DB 2 milliárd euróért eladta 2,9 százalékos érdekeltségét az Allianz biztosítótársaságban. A mutatók így is jobbak az elemzői prognózisoknál, amelyekben 4,60-4,75, illetve 3,50-3,60 milliárd euró szerepelt. A nettó kamatbevétel egy év alatt 2,5 százalékkal, 3,14 milliárd euróra, a nettó jutalékbevétel 99 százalékkal, 5,99 milliárd euróra, a saját számlás kereskedelem nyeresége pedig 75 százalékkal, 3,84 milliárd euróra nőtt. Ezzel párhuzamosan az adminisztratív költségek 63 százalékkal, 10,28 milliárd euróra emelkedtek. –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik