Gazdaság

BUDAPESTI GALÉRIÁK – Millennium-pánik

Alighogy beköszöntött a 2000. év, a kortárs képzőművészeti életben már önmagában ez a tény is azonnal témává vált: Budapest három galériájában szinte egyszerre gondolták úgy a kurátorok, hogy az ezredváltást kínálják fel témául a megrendelt művekhez. Az Artpool Művészetkutató Központ vezetői 2000-et mint a Véletlen Évét definiálják; szerintük: ez az esztendő a XXI. század nulladik éveként értelmezve alkalmas arra, hogy lenullázva a történteket, a véletlenekből megkíséreljen egy “önösszeszerelő” újraépülést és megközelítse a Lehetetlent (2001.). Január elsejétől, egy éven át meghirdetett projektjük keretében a Véletlen Jövő megalkotására invitálnak nemzetközi és hazai művészeket.

MM – Végtelen címmel a Deák Erika Galériában nyílt kiállítás, ahol a galéria tulajdonosa 13+1 művészt kért fel, hogy a millennium alkalmára készítsenek egy-egy művet. Többek között látható Lakner Antal HandyPress című munkája – egy körülbelül 5 kilogrammos, hatalmas fém nyomógombokkal ellátott mobiltelefon -, illetve Sugár János üveglapokból álló kártyavára.

A Millenniumi rizikó címet adta Bencsik Barnabás kurátor a Trafó Galériában január 20-án megnyílt kiállításnak. A bemutatott munkák vészjósló jövőt tárnak elénk, ám ezt és a dátumváltás körüli hisztériát mindegyiken a múlt számlájára írják: a bosnyák Tanja Rivtovski például számítógépes játékok harckocsi-szimulátorát vágta össze saját, a szarajevói háború alatt készített házi videófelvételeivel, a svéd Magnus Wallin agresszív computeranimációja pedig apokaliptikus ezredvégi vízióba sűríti félelmeinket. –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik