BRITISH TELECOM. Terjeszkedési stratégiája korábban arra épült, hogy a vállalat meghatározó pozícióval rendelkező helyi cégekben szerezzen kisebbségi részesedést. Mára ezen megközelítés kilátásai meglehetősen kétesek. A DT-hez hasonlóan a BT jövője szempontjából kulcsfontosságú a jelenlét a francia mobiltelefon-piacon. Az AT&T-vel való együttműködés teljes körű fúzióhoz vezethet.
DEUTSCHE TELEKOM. A One2One brit mobilszolgáltató augusztusi megvásárlásával a DT előfizetőinek száma 12 millióra nőtt, és ezzel az európai piacon vezető pozícióba került. A francia piaci jelenlét kiépítésére – például a Cégétel megszerzésére – irányuló erőfeszítések során a BT a vállalat komoly vetélytársa lehet.
FRANCE TÉLÉCOM. Bár Franciaországban és Németországban jelentős pozíciókkal rendelkezik, a France Télécomnak nem sikerült megvetnie lábát sem Nagy-Britanniában, sem Olaszországban. A brit Orange az egyik lehetséges befektetési célpont, továbbá a spanyol Telefónica, mely utóbbinak, úgy tűnik, nincsenek komolyabb európai ambíciói.
TELECOM ITALIA. Az olasz vállalat terjeszkedési lehetőségeit hatalmas adósságállományán túl az is korlátozza, hogy erősen függ a belföldi piactól. A külföldi jelenlétre a legnagyobb – ám így is viszonylag korlátozott – esélye az egykori Jugoszláviában, Görögországban és Spanyolországban lehet. Mobilszolgáltató érdekeltsége, a Telecom Italia Mobile egyelőre inkább teher.
TELEFÓNICA. A spanyol telefontársaság jó pozíciókkal rendelkezik Latin-Amerikában, de az öt európai nagyvállalat közül kétségkívül a leggyengébb. A vállalat számára vonzó lehet a Portugal Telecommal való együttműködés, egy esetlegesen így létrejövő ibériai telefonóriás azután persze még vonzóbb befektetési célpont lenne az erősebb piaci szereplők szemében.