VONZÁSKÖRZET. Kvantitatív elemzés készül, hogy mennyien és mit vásárolnak, milyen forgalom valószínűsíthető a létesítményben.
FOGYASZTÓI FELMÉRÉS. A vásárlói-fogyasztói magatartás feltérképezéséhez utcai megkérdezésen alapuló felmérés, és a vásárlási szokásokat vizsgáló háztartási panel kérdőív szükséges.
KERESKEDELMI ELLÁTÁS. Hol helyezkedik el a tervezett centrum a város kereskedelmi hierarchiájában? Regionális vagy kerületi központ-e? A vonzáskörzet népességének mely részét célozzák a kereskedők? Milyen a város kereskedelmi lefedettsége? Mely kereskedők vannak képviselve és mekkora teret foglalnak el?
VERSENYTÁRSAK. A vonzáskörzeten belül mekkora konkurenciaharc várható? Milyen tervek vannak az előkészítés, illetve már a kivitelezés fázisában?
VÁSÁRLÓI KÖRNYEZET. Milyen a kiszemelt helyszín megközelíthetősége személygépkocsival, illetve tömegközlekedéssel?
GYALOGOSOK. A gyalogos tömegek meghatározói egy project sikerének vagy kudarcának.
FORGALMI BECSLÉSEK. Alapvető, statisztikából és/vagy a piackutatásból nyert demográfiai és fogyasztói információk alapján meg lehet becsülni a forgalmat. Ezt – az optimális bérlői mix meghatározása után – össze kell vetni az elvárt bérleti díjszinttel.
Forrás: Healey & Baker