Gazdaság

AUDI A4 AVANT 2,8 KONTRA BMW 328I TOURING – Repül a bálna

Elegáns, tágas és nagyon erős. E követelményeknek nem csak az amerikai limuzinok felelnek meg, de a "sportkombik" is.

Keresztezzünk egy közönséges, családi “igaivonó”, pakolós kombit egy megvadított hathengeres sportautóval! Valahogy ekképpen szólhatott az ukáz a fejlesztőcsoport értekezletén, aminek eredményeként egyedi járműfajta kerekedett. Hajszálnyira a 200 lóerőhöz és a 240 kilométer/órás végsebességhez, de “púpozott” karosszériával. Bizony ezek a vad kombik már alig emlékeztetnek a porszívóügynök békés furgonjára, igaz, fő vásárlókörük, a családos fiatal menedzser, illetve az eredményes, többgyermekes nem koros vállalkozó nem is olyat akar. Hanem: porschés menetdinamikát, családi kirándulásra alkalmas rakteret, diszkrét sportos különcséget.

Mégsem állíthatjuk, hogy e vásárlói szubkultúra felfedezése teljesen új keletű, ezredfordulós találmány lenne. A BMW például már 1988-ban e kör számára fejlesztette ki az első hármas sorozatú Touringot. A második generáció hét évvel később született, már 130 ezer darabos forgalommal. Az Audi pedig még – az A4-et megelőző – nagy sikerű 80-as hétköznapi kombijának speciális változatával “érzett rá” ezen egyedi igényekre: a kilencvenes évek elején egy különleges, kékre fényezett, ültetett futóművel, extraszéles kerekekkel és bivalyerős motorral szerelt limitált darabszámú sport Avanttal rukkolt ki az ingolstadti gyár. Ilyen alapra építette a “négykarikás” az alsó-középkategóriás A4-es Avant 2,8 literest, ráadásul az állandó négykerékhajtású Quattro változatát. A rétegmodell egyediségét kifejező gazdag alapfelszerelés része például az ABS és az automatikus differenciálzár (EDS), a szintén automata klímaberendezés. Persze az ínyencek egyebek között navigációs rendszerrel kombinált Concert Bose rádióval (több mint 1,4 millió forint felárért) tovább fokozhatják az élvezetet.

Az Audi öszkerékhajtásos “A4” extra kombijára, “B-t” mondott a BMW. A konstruktőri “ars poetica” szerint az új, tavaly tavasszal piacra vezetett 3-as sorozat eleve olyanoknak való, akik sokat vezetnek. A touringvásárlók pedig náluk is többet tekerik a volánt. E célt szolgálva az új bajor kombi így egy bővülő piaci szegmenst célzott meg magának. Ezért ezt a generációt már nem csak az öreg kontinensen, hanem Amerikában és Japánban is értékesítik. Bár a púpos, “kék-fehér emblémás” telivér a verseny hatására az ingolstadtinál szerényebb, mintegy 11,7 millió forintos alapárral indul, mégsem lesz “tömegjelenség” a hazai parkolókban. Különösen a fullextrás 17,5 milliós változat tűnik majd ritka madárnak, amelynek kényelme a “BMW individual” program jóvoltából még további extraigényekkel bővíthető. Az importőr Wallis Motor tervei szerint egyébként a hármas sorozat 5-7 százaléka kerül majd ki nálunk e Touringból.

A budapesti Automobil ‘99-en a napokban itthon is debütált harmadik generációs 3-as Touring biztonságát növeli egyebek között hátul középen is hárompontosan szerelt biztonsági öv, a fej-légzsák, a finomított blokkolásgátló, a kanyarstabilizátor. Felsőbb osztályból átemelt csemegének számít a kocsi állapotát bemutató szervizintervallum műszer, a xenonfényszóró, a navigációs rendszer.

A német Auto Motor und Sport már össze is mérte a két szuperkombit. Az értékelés a “szabadidő-orientált” bajor Touringot találta előnyösebbnek első osztályú menetteljesítményéért, sportos menettulajdonságaiért, jó rugózásáért. –

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik