Élet-Stílus

Panaszt tett a 91 éves brit nő a banknál, de közölték, hogy már halott

Számláját megszüntették, így nyugdíjat sem kapott, és a fűtését is kikapcsolták.

A Guardian írt a kilencvenegy éves Marjorie Roper történetéről (az idős nőt valójában nem így hívják, de a rá nézve igen kellemetlen ügy miatt nem használhatták a valós nevét), aki egyszer csak szembesült azzal, hogy nem kap nyugdíjat és lett egy csomó tartozása.

Az egész úgy kezdődött, hogy 2022 novemberében a brit nyugdíjas közölte a Barclays bankkal, hogy férje elhunyt. Arra kérte a pénzintézetet, hogy néhai férjével közös számlájukon a férfi helyett lányuk, Mary legyen a másik tulajdonos.

Hogy az ügyintézésnél valami csúnyán félrecsúszott, csak jóval később derült ki. A nyugdíjas nő egy hosszabb ünnepi családi távollét után hazatérve szembesült azzal, hogy

vezetékes telefonja ki van kapcsolva, a fűtése nem működik, és halomban állnak a levelek a tartozások miatt panaszkodó cégektől.

Mindez azért történt, mert nyugdíját és juttatásait leállították, a számlájáról pedig törölték a rendszeres csoportos beszedéseket. Ennek pedig az volt az oka, hogy az említett novemberi ügyintézésnél egy – nem kicsi – hiba folytán nem a néhai férjet, hanem magát Marjorie-t jelölték meg elhunyt személynek, úgyhogy a számlát megszüntették.

Mivel az ügyfél „meghalt”, a bank a nyugdíját is visszautalta a folyósítónak, a számláról rendszeres időközönként fizetett utalásait leállították – ezért kapcsolták ki a telefont és a fűtést is.

Roper ezek után két fiókba is elment, mindkét helyen csak annyit tudtak neki mondani, hogy nyilvántartásuk szerint ő már nem él. Egy harmadik látogatásnál azért nem tudott ügyet intézni, mert nem tudta a PIN-kódját (egyébként sem használja a bankkártyáját). A lányának sem engedélyezték az ügyintézést, lévén, hogy a kérdéses számla – a 91 éves nővel ellentétben – már tényleg nem élt.

Marjorie Roper így kénytelen volt készpénz-tartalékait felélni. A két nő természetesen panaszt írt a banknak, de hiába várták a pénzintézet válaszát. Ám miután a Guardian beszámolt az elképesztő esetről, csodák csodájára a Barclays visszaállította a bankszámlát, pótolták a kimaradt utalásokat, kifizetéseket, és még elnézést is kértek az ügyféltől.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik