Élet-Stílus

A rengeteg adatnak köszönhetően létrejött a disznóvéres-száznapos tojásos pizza

Állítólag nagyon finom.

A Pizza Hut Tajvanon úgy pizzaötletek után kutatott. Méghozzá úgy, hogy a közösségi oldalakon gyűjtötte azokat a posztokat, amelyeken ételekről írtak, és szófelhőket készítettek, hogy megtalálják az új összetevőket.

Az online adatok azt is elmondták nekünk, a tajvani vásárlók értékelik a helyi ízeket és az ételszenzációkat is

– nyilatkozta a Bloombergnek a cég egyik helyi vezetője, Antony Leung.

Úgyhogy létrehozták a ragacsos rizses-disznóvéres sütis-száznapos tojásos pizzát.

Nem ez az első, hogy furcsa pizzák jelennek meg az országban. Pár évvel korábban a Dominos készített egy boba nevű ételt, ez egy édes tápiókagyöngyös pizza, főhajtásként készítették a népszerű bubble tea-nek (amit állítólag neveznek úgy magyarul, hogy gyöngytea, tudtam meg most a Google-től) (meg buborékos teának, buborékteának, gyöngytejteának, buboréktejteának, bobadzsúsznak, bobateának vagy egyszerűen bobának, ebben már a Wikipedia segített). Erről a kalandról akkor a Pizza Hut sem maradhatott le, úgyhogy

  • saját önteteket fejlesztett ki, olyan ízesítések jelentek meg, mint a ramen (rámen) és a fűszeres hot pot (Wiki: „forró fazék”, illetve „kínai fondű”)
  • valamint megalkotta duriános pizzát, vagyis a világ legbüdösebb pizzáját, mert a világ legbüdösebb gyümölcsének nevezik a duriant (duriánt).

Eddig az eladási rekordot ez a gyümölcsös tartotta, de a disznóvéres (egyfajta véreshurkaszerű valami lehet ez) változat még kelendőbb. Minden nyolc másodpercben (ez nem elírás, vagy EZ biztos nem elírás) vásároltak belőle egyet, négy nap után kifogyott a készlet belőle.

És a fogyasztóknak ízlik, legalábbis ez jön le a közösségi oldalakról.

A tajvaniak mindig is meg fognak őrülni egy-egy újabb, népszerű, sokat emlegetett étel miatt. Úgy tűnik, az íz nem a prioritásuk

– nyilatkozta a lapnak Clarissa Wei, gasztronómiával és kultúrával (gasztrokultúrával) foglalkozó író, rendező.

A mostani pizza megteremtése egy különleges gazdasági helyzetben történt, ebben olyan dolgok tartoznak, mint a koronavírus, a Z-generáció, a bezártság, az amerikai gyorséttermek térnyerés és a többi. Bővebben ezekről a Bloomberg cikkében olvashatnak.

De azt is megemlíti, hogy a Pizza Huttal, illetve a KFC-vel és a Taco Bell-lel 150 országban franchise-zal rendelkező Yum! Brands több ázsiai országban is „lokalizálja” a kínálatát, vagyis próbál valami olyasmit eladni, mint egy ottani hagyományos étel. Így:

  • Dél-Koreában pulgogis (bulgogis) pizzát (marinált, grillezett marhahús, egy remek cikk róla itt) sütöttek;
  • Indiában butter chickenest (vajas csirkéset) készítettek;
  • Japánban pedig a nattóval kísérletezgettek, ami egy erjesztett nyers szójabab, elég furán néz ki, túlzottan nem is finom, viszont extrán egészséges.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik