“A keresőmotorok versenyének nincs vége és az állandó innováció továbbra is létszükséglet. Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy az internetes keresés még mindig gyerekcipőben jár” – nyilatkozta Marissa Mayer, a Google internetes keresőrészlegének alelnöke a cég honlapján.
A Google jelenleg azért még mindig messze vezető pozícióban található, hiszen csak az amerikai piac 63 százalékát birtokolja, míg a második helyezett, a Yahoo pusztán 20 százalékkal dicsekedhet.
A Google tavaly 360 új szolgáltatással bővült, idén pedig már 120-nál járunk. A Google vezetősége szerint azonban mégis attól kell tartaniuk, hogy a felhasználó “pusztán egyetlen klikkre jár attól, hogy más keresőkre térjen át.” Éppen ezért az újdonságok között most már olyanokat is piacra szeretnének dobni, amelyek tényleges, alapszintű innovációt is tartalmaznak.
A “gazdagabb részletek” (“Rich Snippets”) például a szokásos találatok mellett sokkal több információt is tartalmaz majd. Ha például rákeresünk egy új vendéglőre, akkor értékeléseket, teszteket és a vendéglő árainak másokkal való összehasonlítását is megtaláljuk. – “Ezáltal a keresés sokkal okosabb lesz” – hangsúlyozta Kavi Goel, a Google termékmenedzsere. A “gazdagabb részletek” ezeket az információkat a honlapokon található járulékos adatokból nyeri, így a felhasználó számára sokkal hatékonyabb és intelligensebb keresési eredményeket biztosít.
A másik Google termék, a “négyzetes Google” (“Google Squared”) még jelenleg fejlesztési fázisban van és a jövő hónapban próbálhatja ki a nagyközönség. Lényegében egy táblázatkezelő alprogramról van szó, amely egyszerű keresési kulcsszavak alapján is képes különböző komplex táblázatokat előhozni. Ha például annyit írunk csak be a keresőbe, hogy “kiskutya”, akkor a program a képes egy táblázatot előhozni, amelyben különböző kisebb méretű kutyákról láthatunk adatokat, beleértve az eredetüket, a súlyukat és a magasságukat is.
A “csillagtérkép” egy mobiltelefonok számára készült felhasználói program, amely az Android operációs rendszert használja. A program lényegében az égi konstellációkat mutatja be és az okostelefonok GPS rendszerének köszönhetően egy dinamikus csillagtérkép segítségével meg tudja állapítani a felhasználó, hogy éppen merre áll, tehát egyfajta iránytűként is használható. Végül a “csiszolj, szűrj és mutass!” (Refine, filter and view) segítségével a találati eredményeinket különböző kategóriák alapján – például terméktesztek, fórumhozzászólások, vagy videók – szűrhetjük meg.