Az aréna-rock dobosból jazz-zongoristává avanzsált Esbjörn Svensson a nyolcvanas évek elején találkozott Magnus Öström dobossal, majd 1993-ban csatlakozott hozzájuk a jelenlegi bőgős, Dan Berglund, hogy megalapítsák az azóta is ugyanabban a felállásban koncertező triójukat.
Esbjörn Svensson Trio
Még ugyanabban az évben When Everyone Has Gone (Dragon) címmel megjelent első albumuk, amelyet a Mr. & Mrs. Handkerchief (ACT Music+Vision), egy koncertlemez követett 1995-ben. Rögtön át is igazoltak a popzenére szakosodott Superstudio Gul kiadóhoz, és elkészítették a Winter in Venice (1997, Superstudio Gul) című lemezüket, amellyel elnyerték a svéd Grammy-díjat.
Van egy híre, fotója, videója? Töltse fel az FN Tudósítóra!
1998-ban EST Plays Monk (Superstudio Gul) című korongjukkal hatalmas sikert arattak, több mint tízezer példányban adtak el belőle, aminek hatására kisebb díjeső zúdult a csapatra. (Az év jazz-zenészei díjat Svédországban 1995 és 1996-ban az E.S.T kapta, a legjobb svéd dalszerző pedig 1998-ban Esbjörn Svensson lett).
A From Gagarin’s Point of View c. (1999) lemezük segítette őket a nemzetközi hírnévhez, amellyel hatalmas sikert arattak a JazzBaltica valamint a Montreux-i Jazz Fesztiválon. Ezzel az anyaggal is számos díjat nyertek, például a a MIDEM különdíját. A következő Seven Days of Fallingnak köszönhetően ismét több elismerő titulust gyűjtenek: Esbjörn Svensson 2004 decemberében megkapta a European Artist of the Year megtisztelő címet.
2003-ban megjelent a Live in Stockholm c. DVD, 2005-ben a Viaticum, majd 2006-ban a Thuesday Wonderland című albumuk.