Az előadásban a film és a tánc találkozásának lehetnek tanúi a nézők – hangoztatta. A halhatatlan nevettető mellett megelevenednek A kölyök, A nagyváros fényei és A diktátor című klasszikus Chaplin-filmek jelenetei videón a háttérben, de szereplői a táncjátékban is.
Kiss János fogalmazása szerint a Chaplin-történetben a gondolatiság, a mély humánum jól megfér a humorral, a szórakoztatással. Az igazgató bízik benne, hogy a produkcióval széles közönségréteget sikerül megszólítani. Ezt annál is inkább fontosnak tartja, mivel a fiatal generáció, a tizenéves korosztály már nem tudja, ki is volt Charlie Chaplin – utalt meghökkentő tapasztalataira. A filmművészet állócsillagának személyiségét táncszínpadra adaptálni nagy kihívás – vélte Kiss János -, hiszen Chaplin pályája kezdetén némafilmesként kizárólag a mozgásával, a gesztusaival fejezte ki önmagát, nyűgözte le a közönséget.
A táncjátékot Németországban már bemutatták, azonban a koreográfiát az alkotók a győri együttes “testére szabták”, a szcenikát a győri színház körülményeihez igazították. A győri produkcióban Chaplint Sebestyén Bálint, illetve William Fomin jelenítik meg kettős szereposztásban. A további szerepekben Sóthy Virágot, Cserpák Szabinát, Pátkai Balázst, Szalai Juditot láthatja a közönség.
Gépzene és élőzene kíséri a balettet. Miként a régi filmekben, a zongorista jelen lesz és a balettszínpadon játszik – mondta az igazgató. A próbaperiódusról közölte: kitűnően tudnak együttműködni a koreográfusokkal. A Belgiumban született, 49 éves Ben van Cauwenbergh táncolt a londoni fesztivál balettnél, az oslói norvég operában, a luzerni állami színházban. Másfél évtizede a németországi Wiesbadenben lévő Hesseni állami színház balettigazgatója és koreográfusa, de alkalmanként táncosként is láthatja a közönség.
Az orosz származású Dmitrij Simkin több színházban, köztük a wiesbadeniben táncolt szólistaként, s számos kitüntetést nyert el oroszországi és külföldi balettversenyeken. Első önálló koreográfiáját Stavinszkij Petruska című balettjét a Győri Balett társulatával vitte színpadra 1995-ben. Azóta több koreográfia fűződik nevéhez. Az utóbbi időben egyre nagyobb érdeklődést mutat a színpadi videodizájn iránt.