Élet-Stílus

Citroën C-Crosser: a franciák első SUV-je

Közel egy évtizedes lemaradást próbál behozni a Citroën a Magyarországon most bemutatott C-Crosserrel. A Mitsubishivel közös alapokon nyugvó, igen csinosra sikeredett járgányt azonban nem terepre szánták, inkább városi környezetben érzi otthon magát. Hasonlóan, mint a vele megcélzott vásárlók.

Míg mások korábban kapcsoltak, addig a Citroënnél kilenc éve kérdezgették a döntéshozókat, hogy vajon mikor lesz saját, 4×4-es modelljük. A válasz eddig az volt, hogy nincs a tervek közt. Aztán nemrég végre úgy döntöttek, mégis legyen. És most már itt is van a C-Crosser.

Persze sok társával együtt terepre – többek között a 17,4 centiméteres hasmagasság és a szerény, 22°-os első terepszög miatt – ez sem való, de ezt nem is rejtik véka alá. Szerencsére a sajtóanyag sem énekel vízi átkelésről, sziklákon szökdécselésről, és ez így korrekt. Maradjunk vele a betonúton, ott nem eshet semmi baja az autónak.

A sajtótájékoztatón hamar kiderült, hogy a Citroën nem vár csodát, hatalmas eladásokat az első 4×4-es szabadidő-autójától. A Mitsubishi-alapokon nyugvó járgányt azért biztos, ami biztos rendesen kicsinosították a Citroënnél és hozzáadták a saját tudásukat is. Persze főként kívülről. Odabent nyoma sincs a frappáns franciás ötleteknek, egyszerű, varázslatoktól mentes, de mégis szép belsőt hoztak össze hozzá.


Citroën C-Crosser: a franciák első SUV-je 1

KÉPEK (vezess.hu)



Egyedül talán a rengeteg, nem éppen a legkellemesebb anyagból készült műanyagfelületek rontanak valamit a képen. A kormány csupán két irányban állítható, ami ebben a kategóriában talán már egy kicsit kevés. Az utastér variálhatósága, helykínálata példás. A hátsó sor ülései tologathatóak, és szükség esetén a csomagtartó aljából kétszemélyes padot is elő lehet origamizni. Hasonlóképpen a többi előcsalogatható üléshez, ám ezek is inkább csak gyermekeknek valóak. Ők az idétlen, nyuszifülszerű fejtámlának is biztosan örülnek majd.

Külseje kifejezetten szépre, elegánsra sikerült, a forma szépen illik a citroënes sorba. Rengeteg krómdíszítést kapott a termetes jószág, és a szögletes fényszórók is jól állnak neki.

Az igen rövid tesztút alatt a dízelmotoros járgányt volt alkalmunk kipróbálni, szigorúan aszfalton. A 2,2-es motor tisztességesen mozgatja az 1747 kg-os dobozt. Kanyarokról, futóműről, fogyasztásról majd a tesztautó megérkezése után tudunk többet mondani.

Az alapkivitelű, de mégis gazdagon felszerelt Collection fantázianevű modellért 8 890 000 forintot kérnek, a gazdagabban felszerelt Exclusive változatért pedig további 900 ezres felárat kell fizetni. Az autó forgalmazása októbertől kezdődik.

Egyelőre csupán egyetlen dízelmotorral vásárolható meg a C-Crosser. A 2,2 literes HDi 160 lóerőt teljesít, 380 Nm-es forgatónyomatékkal, de a benzinesek rajongóira is gondoltak. Nekik hamarosan 2,4 literes 170 lovas motort kínál a gyár, amihez ötfokozatú manuális, illetve CVT váltó is rendelhető.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik