A felmérés szerint több mint 135 millió ember szerzett be a neten keresztül DVD-t vagy videojátékot. Közel 135 millióan repülőjegyhez jutottak ilyen módon. Utána 128 millióval következik a ruházati cikk a cipővel együtt. Meghaladja a 112 milliót azok száma, akik zene vagy CD letöltéséért fizettek, a 106 milliót pedig azoké, akik háztartási elektromos készüléket vettek. Számítógépes hardvert közel 98 millióan szereztek be interneten, és 86 milliónál is többen foglaltak szállodát vagy üdülést.
Németek, osztrákok és britek a net-toplista élén
Nem meglepő, hogy Európában és Észak-Amerikában legnagyobb az online-vásárlók száma, és a toplistát Németország vezeti Ausztria, valamint Nagy-Britannia előtt. Ezekben az országokban az internethasználók legalább 95 százaléka vett a világhálón legalább egyszer valamit. Figyelemre méltó, hogy az interneten vásárló britek és németek kétharmada a megkérdezés előtti hónap során is használta ezt a kényelmes beszerzési lehetőséget.
A világ legnagyobb online-vásárlóinak számító németek és britek hét, illetve hat beszerzést bonyolítottak le a hálón a legutóbbi hónap folyamán. Az európai online-vásárlók átlagosan ötször vettek valamit egy hónap alatt, szemben az észak-amerikai havi 4-es gyakorisággal.
Ázsia-Óceánia internetes vásárlói ugyanolyan gyakran élnek az online lehetőségével, mint az európaiak. A legalacsonyabb mutatókat Latin-Amerikában tárta fel a globális kutatás.
Szórakozás és utazás
Legnépszerűbb árucikk a könyv, amire a netvásárlások 34 százaléka jut, majd a DVD-videojáték termékcsoport következik 22, a repülőjegy 21, és a ruházati cikk-cipő 20 százalékkal.
A légitársaságok és turisztikai vállalkozások számára ajánlható célországok Malajzia, Új-Zéland, Szingapúr és Ausztrália, ahol az internetes vásárlások 35–55 százaléka jut repülőjegyekre.
Japánban a könyv után az élelmiszer a második legkedveltebb neten vett termék, 26 százalékos piaci részesedéssel.
Dél-Koreában a 29 millió online-vásárló több mint fele vett már ruházati cikket vagy cipőt a világhálón. Magas a kozmetikumok és testápolók 34 százalékos aránya is.
Európában a legtöbb repülőjegyet Írországban, Norvégiában, Finnországban és Spanyolországban veszik a neten. Ezekben az országokban az online-vásárlásokból a repülőjegy piaci részesedése 58 és 26 százalék között mozog. Szállás- és utazásrendelésnél a legnagyobb, 30 és 27 százalékos az arány Finnországban és Spanyolországban.
Nagy-Britanniában az online-piac legnagyobb szegmense a DVD-videojáték 34 százalékkal, és csak utána következik a könyv (30). Ez a szegmens szintén nagyon erős Franciaországban.