Élet-Stílus

Toyota Aygo: a középső bébi

Másodikként a Citroën C1 után a japán testvér, az Aygo mutatkozott be Magyarországon. A Toyota többet nyújt közel ugyanannyiért.

Az Aygo azon hármasikrek egyike, amit a már bemutatkozott C1, és a még rejtegetett 107-es Peugeot alkot. Egy gyárban, ugyanazon alkatrészekből készül mind a három kisautó, különbség mindössze apró külsőségekben mutatkozik meg.

Élőben és talán a képek alapján a C1 mutatta magát a “legtrendibbnek”, de most, hogy a Toyotát vizsgáltam, “egy kutya” mindegyik. Valószínűleg a külső kevésbé, a márka iránti érzelmek pedig erőteljesebben befolyásolják majd azon vásárlókat, akik ezen három városi kisautóból szeretnének egyet választani.

Magyarországon – árérzékeny piac révén -, minden mást leszámítva az áraktól függenek az eladási számok, ami jelen esetben a Toyota malmára hajthatja a vizet. Alapvetően a Toyota minije is drága a teljes kisautó környezetben, csak a Citroën mellett tűnik jobb választásnak.

Szerencsére érzésre japán autóban ülünk, minőségi kifogásunk – az egyszerű, minimalista design ellenére – nem sok lehet. Viccesen egyszerű a műszerfal, amin jól mutat az utólag rábiggyesztett fordulatszám-mérő.


Toyota Aygo: a középső bébi 1

Fotó: Vezess.hu

A helykínálat megfelelő elöl, az ülés jól hátratolható, kár, hogy a kormány csak le-fel mozog. A hátsó sorról nem mondható el, hogy igazán tágas lenne, de egy kevesebb mint 3,5 méter hosszú kisautótól ez is szép teljesítmény. A viszonylag tágas belső a hosszú 2340 milliméteres tengelytávnak köszönhető, ami ezen kívül az autó viselkedésén is látszik. Normál helyzetben nem tűnik fel, hogy milyen pici autóban ülünk, a stabilitás nagy sebességnél is megfelelőnek tűnik. Ennek kárát a csomagtér látta, ugyanis mindössze 139 liter jutott erre a célra, amit két hátizsákkal könnyedén feltölthetünk.

Az átlagosnál izgágábban vett kanyaroknál gyorsan feltűnik, hogy az Aygo rettenetesen alulkormányzott, és az elejét szinte mágnesként vonzza az út széle. Ennek ellenére erőteljes kormánymozdulatokkal beránthatjuk az autó farát is, ilyenkor gyorsan is kanyarodhatunk vele. Alapvetően feszesnek tűnik a futómű, de a nagyobb úthibák kivételével nem reagál durva zörgéssel az autó. Legnagyobb gyengéje a több egymást követő keresztirányú útborda, itt képes úgy berezonálni az Aygo, hogy akár a szemünk is beleremeg.


Toyota Aygo: a középső bébi 2

Fotó: Vezess.hu

Legerősebb részként még mindig az egyliteres benzinmotort jelölném meg, ami nyers háromhengeres hangján kívül csupa pozitív meglepetés. 68 lóerő és 93 newtonméter ugyan önmagában még nem volna elegendő az örömhez, viszont a 800 kilogramm körüli saját tömeggel már kellemes menetteljesítményre képes.

Városi használatban 6 körül fogyaszt 100 kilométerenként az Aygo, ez lakott területen kívül, még egy literrel bőven lejjebb szorítható. Autópályára is kimerészkedhetünk, a motorerővel nem lesz baj, 120 körül tudjuk tartani a tempót, a vége 157-nél van.

Jól üzemel az ötsebességes kézi váltó is, a fokozatok minden helyzetben könnyen kapcsolhatóak, és jó kiosztásának köszönhetően nem kell túl sokat kapcsolgatni sem. Kisautóhoz képest dicséret illeti a fékeket is, jól fognak, a blokkolásgátló nem avatkozik be túl korán.


Toyota Aygo: a középső bébi 3

Fotó: Vezess.hu

Mindent egybevetve az Aygo – akárcsak a C1 – egy rendkívül könnyedén használható, divatos kisautó, szinte hiba nélkül. Városi használatra tökéletesen alkalmas, kis helyen megfordul, keveset fogyaszt, bár a vaskos C-oszlop és a méretes első fejtámla miatt meglepően keveset látni hátrafelé a külvilágból.

Szóval most is ugyanoda jutottunk, ahová a C1 esetében is, az árkérdéshez. Habár a többletfelszereltség egyértelműen a Toyota elterjedésének kedvez , az alapverzióért kért 2 195 000 forint így is rengeteg pénz egy miniért.

A kocsiról bővebben itt olvashat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik