Az America Online a napokban tervezi megjelentetni annak a programnak az első verzióját, amellyel be szeretne törni az internetes telefonálás egyre erősödő versenyébe. A Triton névre keresztelt program az AOL azonnali üzenetküldő-programját alakítja át, egész pontosan az eddigi szolgáltatások megőrzése mellett alkalmassá teszi arra, hogy a felhasználók valósidejű hang- és videoüzeneteket válthassanak egymással.
A Triton nagy újdonsága az akár 20 résztvevős valósidejű videoüzenet-küldés, amellyel több felhasználó is elérhető egyidejűleg. A hírek szerint a Triton egyelőre csak Windows XP platformon működik, de nem kétséges, hogy az Apple rajongók is hamarosan kipróbálhatják a Mac-verziót.
Minden a Skype-val kezdődött
Az internetes telefonálásban minden nagyobb portál üzletet sejt, és ez által jelentősen megnövekedett azon cégek értéke, amelyek már rendelkeznek ilyen megoldással. Ezek közül a legjelentősebb – a Skype – nem is olyan régen került, hosszas alkudozás után az eBay tulajdonába. A Skype nyereséges üzemelésével és hihetetlen számú felhasználójával keltette fel a “nagyhalak” figyelmét. A Yahoo, a Google és a News Corporation is ráharapott a mintegy 54 millió felhasználót regisztráló szolgáltatásra. Az üzlet végülis meglepő módon az eBay-jel köttetett meg mintegy 4,1 milliárd dolláros vételár mellett.
Látható készülődés
Az AOL mostani bejelentése mellett egész pontosan körvonalazódik, hogy a Yahoo, a Google és a Microsoft is erősen fejleszti a hang és videoalapú kommunikációs rendszerét.
A Yahoo pár hónapja vette meg a VoIP-technológiát fejlesztő Dialpadot, amelyre a Microsoft a Teleo megvásárlásával reagált. A Google ugyanekkor mutatta be a saját fejlesztésű Google Talk szolgáltatását.
A verseny elindult, a felhasználók szempontjából ez mindenképpen hasznos, hiszen az ő érdekük az, hogy minél alacsonyabb áron érhessék el a világ bármely táján lakó ismerőseiket, barátaikat.
A legnagyobbak mindegyikének van már fejlesztője, bétaverziója, vagy induló szolgáltatása. A nagy internetes cégek mozgolódásai egyre inkább afelé mutatnak, hogy a már meglévő chatszolgáltatásaikat teljes körű kommunikációs platformmá fejlesztik. Az azonnali üzenetküldők hamarosan a legnagyobb telekommunikációs cégek versenytársaivá nőhetik ki magukat.