„Nincs lehetetlen! Legfeljebb csak tehetetlen” – vasúti sikerekről számolt be Lázár János

A miniszterelnök és a kabinet megbízott, hogy rakjak rendet – jelentette ki a miniszter a GYSEV-üzlettel kapcsolatban.

Az elmúlt hetek kálváriája után sikerekről számolhatott be Lázár János a vasúti közlekedés háza tájáról: az építési és közlekedési miniszter bejelentette, hogy „végre a helyére kerülhetnek a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt-ben a tulajdoni arányok és így a cég vezetése is”, azaz a magyar félé lehet a jövőben a döntő szó. Ehhez az kell, hogy a cégben a magyar és az osztrák állam mellett harmadik tulajdonosként feltűnő, szintén osztrák Strabag eladja a tulajdonrészét nekünk.

Ahogy Lázár írja a Facebookon, az Ausztriával közösen tulajdonolt cégben eddig is többségi tulajdonrésze volt a magyar félnek, de míg a magyar befolyás nem nőtt az évek alatt, az osztrákokat vétójog illette meg döntési helyzetekben. Ahogy Lázár írja, ezt a felállást még a 2010 előtti szocialista kormányok hozták tető alá. A miniszter szerint az ország szempontjából ez egy olyannyira előnytelen megállapodás volt, ami „már-már hazaárulással ér fel”.

A nemzeti kormány nem nyugodott bele abba, hogy a magyarok kisebbségben legyenek a saját cégükben. A miniszterelnök és a kabinet megbízott, hogy rakjak rendet

– írja a miniszter, vázolva, hogy a Strabaggal megkötendő üzlet elől az utolsó akadály is elhárult azzal, hogy az osztrák versenyhatóság is engedélyt adott az ügyletre. „A cég továbbra is közös marad, kisebbségi tulajdonosként ezentúl is partnerünk lesz az osztrák állam, amit én személyesen is üdvözlök, mert hiszek a közép-európai együttműködés minden formájában” – jelentette ki a miniszter, megjegyezve egyúttal, hogy voltak, akik látványosan szurkoltak a projekt ellen, míg mások nem hittek benne, de egyiküknek sem lett igaza.

Nincs lehetetlen! Legfeljebb csak tehetetlen, de ennek a luxusát soha nem engedhetjük meg magunknak

– zárta bejegyzést.

Kapcsolódó
Egy törött váltó és a vasútfejlesztések leállítása – Vitézy szerint egyértelmű, ki a felelős a MÁV széteséséért
A volt államtitkár szerint Lázár János rendszeresen fedezet nélkül ad ki utasításokat a cégvezetésnek, amiket mindig a karbantartási pénzekből próbálnak meg kifizetni.
Kapcsolódó
A MÁV messze alulmúlva önmagát új késési rekordot állított fel a csigavonalon
A Mátészalka Leaks pár éve szerzett hírnevet azzal, hogy csigajelmezben lefutották a Mátészalka-Debrecen között járó vonatot.