Vitézy: Lázár törölte azt a beruházást, amelynek elmaradása miatt bénult meg a Keleti

Felújítás előtt állt ugyanis az a váltókörzet, ahol egy eltörött váltó miatt kisiklott az IC.

Egyre kínosabb lehet Lázár János közlekedési miniszternek a MÁV-ot sújtó malőrsorozat. A Keleti pályaudvar lezárásához vezető vonatkisiklásban ugyanis közvetett szerepe lehetett. Mint Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár felhívta a figyelmet, Lázár János törölte ugyanis tavaly a pályaudvar vasúti váltókörzetének felújítását a megvalósítandó beruházások listájáról, pont ott, ahol egy váltóalkatrész miatt a Keletibe tartó InterCity kisiklott vasárnap este.

„A tervezési munkákat leállította, a félkész terveket a kukába dobta és a már megszerzett uniós forrást is inkább visszaadta, nehogy valami is fejlődjön Budapesten. Így aztán ma belátható időn belül remény sem látszik arra, hogy a helyzet itt javuljon. Pedig a késések megszüntetése, az üzembiztonság csak a minimum elvárás lenne, valójában itt jelentős többletkapacitásra is szükség van” – írta Vitézy.

Mindenki emlékezhet a filctollal ingerülten „NEM SOHA!” feliratokkal összefirkált budapesti projektlistákra, valamint a mesterségesen generált Budapest-vidék ellentétre

– idézte fel Vitézy, hozzátéve, hogy a budapesti fejpályaudvarok környékén tervezett fejlesztések leállításával azonban Lázár a valóságban nem a vidéknek kedvezett, hanem épp ellenkezőleg, a vidékiekkel tolt ki leginkább.

Lázárék összesen 284 beruházást függesztettek fel vagy töröltek el, amire az elszaladó költségvetési hiány miatti spórolásból volt szükség.