A magyarországi vállalkozások 98-99 százaléka megkapta az elmaradt díjakat augusztus végére a Booking.com-tól, mondta Szatmáry Kristóf fideszes országgyűlési képviselő a Magyar Nemzetnek.
Szatmáry továbbá arról is beszélt, hogy a Booking általi fizetési módot igénybe vevő hazai vállalkozások közül majdnem minden másodikat érintette, hogy késve kapták meg a pénzüket. Egyeseknél néhány hetes csúszás volt, de ezres számban voltak azok a vállalkozók, akiknek hónapokig nem fizetett a Booking, ami több helyen likviditási problémát okozott. Augusztus elején a Booking tartozása a hazai vállalkozások felé több tíz milliárd forintos lehetett, jelezte.
A Fidesz-frakció a hazai kis- és középvállalkozások érdekében bizonyos törvénymódosítási javaslatokkal fog élni, hogy ilyen helyzet többé ne alakulhasson ki. A frakción belül, valamint a különböző szervezetekkel is elkezdtünk egyeztetni arról, hogy milyen jogszabály-módosításokra lehet szükség ahhoz, hogy ilyen eset a jövőben ne fordulhasson elő, nemcsak a Booking.com-nál, hanem máshol sem
– szögezte le. Hozzátette: vizsgálják, hogy az európai uniós jogi keretek között lehet-e szabályozni azt, hogy jelentős piaci részesedéssel cégek nem tartanak fenn ügyfélszolgálatot Magyarországon.
A Gazdasági Versenyhivatal két eljárásban vizsgálja a Booking.com hazai tevékenységét, szerdán pedig rajtaütésszerű helyszíni vizsgálatot tartott a Booking.com magyarországi központjában.
Július végén derült ki, hogy a Booking.com több mint egy hónapja nem utalta át a szállásadóknak járó összegek egy részét. A probléma nemzetközi volt, és már Magyarországon is éreztette hatását. Augusztus közepén azt lehetett tudni, hogy már elindultak a kifizetések, de még sokan várják a pénzüket. Pár napra rá meg az derült ki, hiába ígérték 15-éig, mégsem utalták át minden partnerüknek, amivel tartoztak.
A GVH augusztus végén indított gyorsított vizsgálatot az ügyben.