Belföld

Az LMBTQ után a releváns szó jelentésére voltak a leginkább kíváncsiak a magyarok

Beata Zawrzel / NurPhoto / AFP
Beata Zawrzel / NurPhoto / AFP

Míg 2021-ben a nemi hovatartozást definiáló LMBTQ rövidítés jelentésére kerestek rá legtöbben, addig 2022-ben a releváns szó magyarázatára voltak a leginkább kíváncsiak – derül ki a jelentese.hu szótároldal friss összegzéséből.

Az interneten havonta milliós nagyságrendben keresnek rá a magyarok olyan szavakra, melyek értelmezésében bizonytalanok, vagy egyáltalán nem ismerik a jelentésüket. A keresés tárgya mindig annak függvényében változik, hogy miről ír a média, mi a közbeszéd aktuális tárgya, illetve mi terjed éppen a közösségi médiában. A 2022-ben kitört orosz-ukrán háború kapcsán több olyan kifejezés is előkerült, melyek jelentésével sokan nem voltak tisztában, úgymint az „embargó”, az „eszkaláció” és a „szakadár”.

A toplistán rendszeresen képviselteti magát az egészségügy. 2021-ben ezt a témakört egyértelműen a pandémia, illetve az ahhoz kapcsolódó kifejezések uralták, 2022-ben pedig az ADHD, vagyis a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar jelentése érdekelte leginkább az embereket. Ezen kívül nagyon sokan voltak kíváncsiak arra is, hogy mi fán terem az afázia, vélhetően Bruce Willis sajnálatos betegsége miatt. A világ tavaly tudta meg, hogy az akciósztár beszédkészségét és beszédértését érintő betegsége miatt hagy fel a filmezéssel.

Top 10 legkeresettebb idegen szó 2022-ben:

  1. releváns
  2. kognitív
  3. recesszió
  4. ADHD
  5. embargó
  6. afázia
  7. eszkaláció
  8. NFT
  9. szakadár
  10. oligarcha

A kutatás hátteréről:

Az adatok a Google kereső 2022-es, illetve 2021-es keresési trendjei, valamint a jelentese.hu szótároldal saját adatai alapján készültek. Annak érdekében, hogy feltérképezzük, mely szavak jelentése iránt volt a legnagyobb érdeklődés, a Google statisztikáknál csak azokat a kulcsszópárokat vettük figyelembe, melyek kifejezetten egy idegen szó megismerését célzó keresésre utaltak.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik