Tavaly októbertől 2019. szeptember végéig több mint 2255 tonnányi hulladékot vitetett el a MÁV fővárosi és vidéki vasúti területekről – írta keddi közleményében a vasúttársaság.
Április közepe óta a fővárosban a X. kerületből hozzávetőlegesen 80, Keleti pályaudvar környékéről 26, XIII. kerültből 40, XIV. kerületből 60, XV. kerületből 25 tonna illegális hulladékot szállítottak el. Vidéken Cegléden, Nagykanizsán, Nagyrécsén, Makón, Fényeslitkén, Pécsett, Szolnokon és Győr–Abda vasúti vonalszakaszokon gyűlt össze nagy mennyiségű hulladék, közel 870 tonnát szállíttatott el a vasúttársaság. Az év hátralevő részében a szegedi területi igazgatóság területére terveztek be nagyobb volumenű elszállításokat, amelyek főként Szegedet, Dunavecsét, Kalocsát, Hódmezővásárhelyt és Kecskemétet érintik majd.
Mint írják, a MÁV számára országos szinten nagy problémát jelent, hogy a vasúti területek közelében, a nyílt pályán több helyen illegális szemétlerakók létesülnek. Az így elhelyezett a hulladék nem a MÁV tevékenységéből származik, az érintett helyszíneken a lakossági, kommunális hulladékon kívül használt műszaki cikkek, építési törmelék, zöldhulladék halmozódik fel. A legtöbb ilyen területen a rendszeres takarítás és szemétszedés ellenére néhány napon belül újra ugyanaz a látvány fogadja az arra járókat.
A MÁV a helyzet hosszú távú megoldása érdekében egyeztetéseket folytat a leginkább érintett önkormányzatokkal is, és ezzel párhuzamosan a vasúttársaság vezetésével egy munkacsoport azon dolgozik, hogyan lehet javítani a tiltott helyen hagyott hulladékok elleni küzdelem hatékonyságát. Emellett az illegális szeméttelepek felszámolása a MÁV vezetésével megalakult szakértői testület az illegális hulladéklerakás megelőzésére, felszámolására vonatkozó akciótervet készít elő, és az érintetett szervezetekkel közös, szélesebb körű egyeztetéseket kezdeményez.
Kiemelt kép: MÁV