Belföld
Nagykereki határában munkagépekkel készítik a töltés alapozását, a Berettyóújfalu és Nagykereki között megépülő M4-es autópálya nyomvonalán. A 29.5 kilométeres szakasz kivitelezését a HÓDÚT Kft, a DUNA Aszfalt Kft. és az A- HÍD Zrt. alkotta konzorcium végzi. 
Fotó: Oláh Tibor / MTI

Nem maradtak az út szélén a kormányközeli építőipari cégek

D. Kovács Ildikó
D. Kovács Ildikó

újságíró. 2018. 05. 31. 17:33

Egy év alatt több olyan építőipari cég is megduplázta az árbevételét, amelyek rendre jól szerepelnek a közbeszerzéseken. A Market Építő Zrt. 107 milliárdos forgalmat bonyolított 2017-ben, míg a Duna Aszfalt 12 milliárd forintos osztalékot fizetett ki. Durván jól ment a Mészáros-Szíjj baráti kör építőipari cégeinek tavaly.
Korábban a témában:

Elégedetten tekinthet vissza a tavalyi évre Mészáros Lőrinc, Szíjj László és Garancsi István is, hiszen építőipari cégeik szépen kaszáltak. A 24.hu által összehasonlított, a közpénzes pályázatokon gyakorta nyertes cégek közül árbevétel szempontjából a Market Építő Zrt. volt a legsikeresebb, hiszen 2017-ben 107 milliárd forintos árbevétellel büszkélkedhetett.

Igaz, a legnagyobb arányú növekedést nem ők mutathatják fel:

a Duna Aszfalt és a stadionmágus ZÁÉV megkétszerezte az árbevételét, míg az A-Híd a 2016-os összeghez képest tavaly már a háromszorosát tudta beszedni (18,3 milliárd forintot).

Budapest, 2016. május 21.
Az MTK labdarúgócsapatának épülõ új stadionja.  A több mint hatmilliárd forintból felépülõ Hidegkuti Nándor Stadion befogadóképessége 5500 fõ lesz. A Hungária körúti létesítményt a ZÁÉV Építõipari Zrt. és a West Hungária Bau Kft. szakemberei építik.
MTVA/Bizományosi: Róka László 
***************************
Kedves Felhasználó!
Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû – különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó készítõje közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt.
Az MTK labdarúgócsapatának épülõ új stadionja. A Hungária körúti létesítményt a ZÁÉV Építőipari Zrt. és a West Hungária Bau Kft. szakemberei építik.
Fotó: Róka László /MTVA/Bizományosi

Ehhez hozzájárulhatott az, hogy az A-Híd, a Duna Aszfalt és a Hódút által épített M4-es autóút építési költségei 33 milliárd forinttal drágultak, vagy az, hogy az A-Híd a többi között az Euroaszfalttal és a Strabaggal közösen elnyert egy 44 milliárd forintos közbeszerzést is.

Az alábbi ábrán mutatjuk a kiválasztott cégek árbevételét, adózott eredményét és osztalékát, az egyes részek között a fülekre kattintva lehet navigálni.

A Mészáros és Mészáros Kft.-nek sincs oka a szégyenkezésre: 2016-ban a Mészáros Lőrinc-birodalom zászlóshajójának 9,2 milliárd forint volt az árbevétele, 2017-ben pedig több mint 10 milliárd forinttal több, 19,8 milliárd. A sikeres üzletből 2018-ban talán a fizikai dolgozók is profitálhatnak, tavaly ugyanis finoman szólva sem fizették túl őket, az egy főre jutó havi átlagbérük bruttó 171 ezer forint volt.

A Mészáros-klán másik érdekeltsége, a vasútépítő R-kord Kft. lett a házibajnok egyébként: a tavalyi 17 milliárd forint forgalmát megduplázva 36 milliárd bevételnél tart. Állami megrendelésekben nem szenved hiányt, olyan nagy építkezések részese lehetett, mint a 72,4 milliárd forintra drágult dél-balatoni vasútrekonstrukció.

Majdnem duplázott a West Hungária Bau Kft. is, amelynek főtulajdonosát, Paár Attilát Tiborcz István miniszterelnöki vej üzlettársaként szokás emlegetni. Azóta vált igazán ismertté, hogy egyik cége kivásárolta Tiborcz érdekeltségét a közvilágításszerelésben bajnok, az uniós csalás elleni hivatal érdeklődését is felkeltő Elios Zrt.-ből. A G7 által 3 milliárd forintra becsült szívesség után is dőltek az állami megrendelések a WHB-csoporthoz, például a ZÁÉV Zrt.-vel együtt befutott egy 200 milliárd forintos gigantenderen, amit uniós forrásból finanszírozott energetikai korszerűsítésekre írtak ki. De részesei az ennél is nagyobb értékű, nem mellesleg a miniszterelnök által személyesen felügyelt a Puskás Stadion építésének is.

Fotó: Bielik István / 24.hu
Fotó: Bielik István / 24.hu

Adózott eredményt tekintve a vizsgált cégek közül a Duna Aszfalt állt az élre, 18,7 milliárd forinttal, míg az osztrák tulajdonú Strabag Általános Építő – a listán egyedüliként – az előző évhez később alacsonyabb profitot könyvelhetett el.

Az osztalékfizetés terén ugyancsak a Mészáros Lőrinc üzlettársa, Szíjj László tulajdonolta Duna Aszfalt a csúcstartó: 12 milliárd forintot osztanak majd szét, a második helyre feljutó Market Zrt.-nél viszont „csak” 5,35 milliárd forintot.

Kormányközeli építőipari vállalkozók a 100 leggazdagabb magyar listáján

2. Mészáros Lőrinc (Mészáros és Mészáros Kft.) – 280 milliárd

17. Szíjj László (Duna Aszfalt) – 55 milliárd

22. Garancsi István (Market Építő Zrt.) – 38 milliárd

35. Paár Attila (West Hungária Bau Kft.) – 31,5 milliárd

49. Scheer Sándor (Market Építő Zrt.) – 21,2 milliárd

Forrás: Napi.hu

Kiemelt képünkön: Nagykereki határában munkagépekkel készítik a töltés alapozását, a Berettyóújfalu és Nagykereki között megépülő M4-es autópálya nyomvonalán. A 29.5 kilométeres szakasz kivitelezését a HÓDÚT Kft, a DUNA Aszfalt Kft. és az A-HÍD Zrt. alkotta konzorcium végzi.
Fotó: Oláh Tibor / MTI

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Passerbys cross a street in the city centre of Cottbus, Germany, 23 January 2018. Cottbus is becoming the scene of ugly attacks between Germans and foreigners. The rage is let out in the nice corners of Cottbus, not in the areas dominated by prefabricated buildings. Photo: Patrick Pleul/dpa-Zentralbild/ZB
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.