Belföld

M1 híradó: három hónap alatt kétharmadnyian fordítottak hátat

Kozteve(1)(960x640).jpg (Array)
Kozteve(1)(960x640).jpg (Array)

Tovább esik a fél nyolcas híradó nézettsége, annyira, hogy már nem is esik, zuhan. Az ATV is előzi őket az esti híradók versenyében.

A hétvégén lesz három hónapja, hogy az MTVA hírcsatornát csinált az M1-ből, hiába próbálják sikerként eladni a dolgot, a számok mást mutatnak. A Népszabadság most arról ír, hogy az átalakítás előtti utolsó héten az öt állami csatorna (M1, M2, Duna TV, Duna World, M3) együttes közönségaránya a felnőtt népesség körében 16,2 százalék volt, június első hetére ez 15,5 százalékra csökkent.

Amíg március második hetében az M1-et a nézők 6,2, a Duna TV-t 4,3 százaléka választotta, addig június elején a Duna TV-t 7,3, az M1-et 2,5 százalék, vagyis összességében csökkent a nézőszám. Az M1 híradóját a március 15-i héten, az átalakulás kezdetén átlagosan 332 ezren nézték, három hétre rá 187 ezren, május közepén 151 ezren, június első hetében pedig már csak 116 ezren – elfogytak a nézők, három hónap alatt 200 ezernél is többen hagyták ott a híradót.

Az M1-től elpártolók azonban nem jelentek meg más közszolgálati csatornánál, az ottani esti híradót átlagosan 129 ezren nézik meg. Nyáron általában kevesebbet tévézünk, de ez nem magyarázza a drasztikus csökkenést, az RTL Klub és a TV2 esti hírműsorait 600-800 ezres tömeg követi figyelemmel.

Az ATV híradója jön fölfelé, a tévé-előfizető felnőtt lakosság körében meghaladja az M1 és a Duna TV híradóinak számait. A lap figyelmeztet, a tévé-előfizetők kategóriát azért kell használni, mert az ATV a kábelszolgáltatókon keresztül érhető el, országos lefedettsége hozzávetőleg 80 százalékos, míg az RTL, a TV2 és az állami média lefedettsége 100 százalékos.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik