A hetilap a testnedvezés eredményének tulajdonítja, hogy az egy évvel korábbi 205 millióval szemben az idei első negyedévben (listaáron) mindössze 63,6 millió forintért hirdettek állami szervezetek a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Magyar Nemzetben.
A csaknem 70 százalékos visszaesés ráadásul csak a kezdet lehet, hiszen a februári végső szakítás előtt, az év elején még volt egy jó hónapja a lapnak, tartott a jegybank Növekedési Hitelprogramjának kampánya. Februárban csak két negyedoldalas állami hirdetés volt a Nemzetben. Márciusban a kormány ugyan két féloldalas „Tiszteletet a Bátraknak” reklámot helyezett el, de ez inkább csak fricska volt Simicska kirohanása után.
Az állami szféra gyakorlatilag el-, illetve átvonult a Magyar Nemzettől a lap korábbi vezetése által átvett Napi Gazdasághoz, amelynek mintegy 30 millió forintot fizettek az állami hirdetők az első negyedévben. Ez a tavalyihoz képest csak durván 15 százalékos növekedést jelent, de az üzlet igazán csak azután indult be, hogy a Simicskával látványosan szakító új tulajdonosi kör megvette az újságot.
Persze kell is az állami megrendelés, ha a kiadó komolyan gondolja, hogy közéletivé alakítja a lapot. A Figyelő kalkulációi szerint ez több száz millió forintos költségnövekedéssel járhat. Ennek kigazdálkodásához a jelenlegi árakon félezer oldalnyi hirdetésre is szükség lehet. További részletek a Figyelő csütörtökön megjelenő számában.
Mindeközben a Napi.hu arról írt, hogy idén először Simicska Lajos is bekerült a leggazdagabb magyarok közé. Mivel a korábbi évek kormányzati kedvenceinek egy része lecserélődött, a Napi.hu szerzői szerint a tavalyi évhez képest valamelyest tisztult a piac: láthatóvá vált több, korábban homályban lévő cégszerkezet, tulajdonosi háttér. A tucatnyi új belépő közül a legelőkelőbb helyen a két évtizedes “láthatatlanság” után színre lépett Simicska Lajos kezdett.