Míg a négyes metró áprilisi indulása után munkanapokon 100 ezer fő körül volt az utasforgalom, a decemberi utasszámlálás már 158 ezres forgalmat mutatott a tanítási napokon. A legforgalmasabb állomás munkanapokon a Kálvin téri, de sokan mennek metróval a kelenföldi vasútállomásra és a Móricz Zsigmond körtérre is – tudta meg az Index. A II. János Pál pápa téren viszont alig lézengenek az emberek.
Az utasforgalom másfélszeresre növekedésének a BKK szerint több oka is lehet: fél év után sokkal több utasnak volt lehetősége kipróbálni az új közlekedési kapcsolatokat, míg a felszíni járatok útvonalán olyan mértékben növekedett őszre a forgalom, hogy érezhetően gyorsabb lett az utazás a metró használatával. A vonattal érkezők felismerték azt is, hogy hamarabb elérhetik a budapesti metróhálózatot, ha a Déli pályaudvar előtt, Kelenföldön szállnak le.
A metró építése előtt utasforgalmi becslést végeztek, ekkor csaknem 300 ezer utassal számoltak naponta. Ehhez képest a 158 ezres napi utasszám édeskevés, ha nem érjük el a megvalósíthatósági tanulmányban kitűzött számokat, a finanszírozás nagy részét biztosító EU előtt is szorulhatunk.
Az Index arra is kitér, hogy olyan összeesküvés-elmélet kering, amely szerint „nem véletlenül” omlott be a Déli pályaudvar alagútjának pereme, mert így az összes utas a négyes metróra terelődik Kelenföldnél és elérhetjük az EU által követelt utasszámot. Tény, hogy valamelyest megnövelte a forgalmat a Déli bezárása, de ez csak néhány hónapig áll fenn, és az így megnövekedett utasszám még mindig elmarad a kívánatostól.