Nézettségi szempontból az MTVA nagyot kockáztat. Az eddig legnépszerűbb, főműsoridőben átlagosan 200-400 ezer főt vonzó M1 hírcsatornává történő átalakítása „nézettségi öngyilkosságot” eredményezhet, ugyanis egy kizárólag híreket, hírháttér-magazinokat sugárzó tévé normál hétköznapokon maximum 1-2 százalékos (100-150 ezer fő) nézettséget tud produkálni. Ennél többen csak akkor nézik, ha rendkívüli esemény – kormányválság, terrorcselekmény, szélsőséges időjárási körülmények – történik – derül ki a Népszabadság cikkéből.
A mostani M1 nézettségének a felét produkáló Duna TV-re pedig szinte lehetetlen lesz „átterelni” mindazokat a százezreket, akik eddig az M1-re főként a szórakoztató műsorok miatt kapcsoltak. Szakemberek szerint a nézők egyvalamit biztosan nem szeretnek, ha változtatniuk kell a tévénézési szokásaikon. Ezért a világ tévécsatornáinak többsége ha változtat is a megszokott műsorstruktúráján, azt nagyon lassan, óvatosan, körültekintően teszi, nehogy elpártoljanak a nézői.
Pénteken egyébként kiderült, hogy miközben 177 embert kirúgnak a közmédia átalakításával, 30 millióért bízták meg a BBC és az Al Jazeera sztárdizájnerét, és Kálomist Gábor 244 millió forintért folytathatja az alacsony nézettséget produkáló Munkaügyek című sorozatát külső gyártásban.