A portál szerint a tulajdonos Magyar Nemzeti Vagyonkezelő jóváhagyása után a jelenlegi huszonnégy Volán-vállalatból október végéig összevonással hetet hoznak létre.
Az iho.hu információi szerint a hét társaság a következők szerint fog felállni: a Vasi, a Zala, a Kisalföld, a Bakony, a Balaton és a Somló Volánból megalakuló céget Papp László, a Vasi Volán vezérigazgatója fogja vezetni.
A Kapos, a Pannon és a Gemenc Volán trióját Bebics János (Kapos Volán); a Vértes Volán-Alba Volán párost Németh Tamás (Vértes Volán) kapja; a Borsod, a Szabolcs és a Hajdú Volán Sárközi Györgyhöz (Borsod Volán) fog tartozni; az Agria, a Nógrád, a Mátra, a Hatvani és a Jászkun Volánból létrejövő céget Uti Csaba (Hatvani Volán) fogja vezetni; a Körös, a Tisza, a Bács és Kunság Volán utódjának vezetője Szarvas Péter (Körös Volán) lesz; a Volánbusz vezetője pedig marad Simon László.
A lap szerint a dél-dunántúli cég vezetésére eredetileg a kaposos Gál Zoltánt szemelték ki, ám váratlan lemondása miatt az új vezető, Bebics János kapta feladatául az összevont cég vezetését.
Az iho. hu felidézi, hogy a nemrég elfogadott összevonási tervet a kezdetektől fogva sok kritika érte, egyrészt a korábbi tervekkel és az évek során kialakult szokásokkal teljesen ellentétes csoportosítások miatt. Például a Veszprém megyei volánok inkább az Alba Volánnal vannak kapcsolatban, mint a Vasival.
A cikk szerint ráadásul az új cégeket regionális volánokként emlegetik, miközben a csoportosítás csak részben követi az ország hivatalosan elfogadott régiófelosztását.
Az iho.hu szerint az átszervezés pozitív hozadéka lehet azonban, hogy a régóta várt nagyszabású buszbeszerzés elől végre elhárul az utolsó bürokratikus akadály, a kétéves böjt után új autóbuszok érkezhetnek a volánokhoz, ami talán lendületet adhat a hazai buszgyártásnak is.