A Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal Esélyegyenlőség és Integráció Projektiroda 2011-ben indította el úgynevezett „Esélyegyenlőség és Integráció” című programját, mely a Széchenyi Terv támogatásával valósulhat meg. Az akció célja, hogy létrejöjjön az integrált oktatás, valamint, hogy biztosítsa a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű – különös figyelmet fordítva a romákra – gyerekek iskolai sikerességének előmozdítását. A hivatal további célként tűzte ki azt is, hogy csökkentsék ezen társadalmi réteg lemorzsolódását, és növeljék munkaerőpiaci esélyeiket.
A több mint egy éve tartó program már számos eredménnyel büszkélkedhet, így például egy 90 perces multimédiás filmmel is, melyet szerdán a Nyugat-magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Kar, tanító szakos hallgatói is megtekinthettek. Az intézmény ezen a napon vendégül látta ugyanis a hivatal képviselőit, így Dallos Tamásné szakmai vezetőt is, aki portálunknak azt is elmondta, hogy a győri egyetem esetében különösen fontos szerepet tölthet be ez a „Lépések egymás felé” címre keresztelt video és természetesen maga a projekt is. „A filmünk 21, a problémában érintett intézmény bemutatásán keresztül azokat a módszertanokat prezentálja, amivel az Apáczain képzett hallgatók a mindennapi életükben fognak majd találkozni, miután végeznek tanulmányaikkal. A képi anyagunk segítségével nem laboratóriumi körülmények között tanulják meg az ismereteket, hanem saját benyomásaik, élményeik által szereznek tapasztalatokat” – világított rá a projekt hatásaira a szakember.
„Intézményünk kiemelt feladatának tartja a tanító jelöltek felkészítését azokra a társadalmi problémákra, amelyek elkerülhetetlenek egy pedagógus életében. Most már többedik alkalommal van arra lehetőségünk, hogy a TÁMOP program keretén belül, a projektirodával együttműködve, különféle rendezvényeket valósítsunk meg, és ennek egyik akkordja a mai találkozó” – ezt már Ritter Andrea, a Pedagógiai Intézeti Tanszék oktatója mondta a Győr24-nek.
A film a hallgatókon túl, a döntéshozók számára is betekintést nyújt, a közoktatás, a helyi intézkedéseket érintő integrációs és deszegregációs programok köréről, és az eddig megvalósított fejlesztésekről.