207 országban, 37 különböző nyelven érhető el a Facebook, a világ legismertebb ismertségi hálózata, mely Mark Zuckerberg jóvoltából 2004. februárjában indult el világhódító útjára. A rendszer hazánkban 2008-ben vetette meg virtuális lábát, és már tavaly januárban 2.600.680 felhasználót hirdettek a statisztikai mutatók. A „lájkolás”, a kép- és videó megosztás a közösségi portálon egyre nagyobb méreteket ölt, a használók többsége azt vallja aki nincs fent a face-en az olyan, mint ha nem is ezen a bolygón élne.
Évi naponta lép be a közösségi oldalra, elsősorban azért, hogy barátaival tartsa a kapcsolatot, de szerinte fontos tényező az is, hogy közvetve vagy közvetlenül reklámozni tudja rajta a cégét. „Ami mindenképpen a hátránya az-az, hogy már nagyon sok kiskorú is regisztrált a facebook-ra és nincs szűrve a felnőtt tartalmú képek, videók megjelenítése. Azt sem szeretem, amikor jó kedélyű fiatalok politikai célú „humorosnak” titulált képeket posztolgatnak, szerintem ennek nem itt van a helye” – mondta Évi.
„Naponta felnézek a face-re, mert ott tudok beszélni olyan ismerőseimmel, akik messze laknak tőlem és így nincs lehetőségünk mindennap találkozni! Úgy gondolom, hogy ebből a szempontból előnyös az FB. Viszont hátránya is van! Nagyon sokan függőkké válnak, egésznap csak a számítógép előtt ülnek és megfeledkeznek a fontos dolgaikról, amiről szól a valós élet” – ezt már Zsuzska mondta portálunknak, akik középiskolásként a felhasználók fő csoportjába tartozik.
A sztárvilágban is kedvelik a hálózatot, elég csak ha Rubint Rékára vagy D. Tóth Krisztára gondolunk, akik a rajongói oldalukon folyamatosan értesítik a legfrissebb eseményekről, hírekről ismerőseiket. Az ő „like-oló” táborukat ismerve érthető, hogy szeretnék mindig ápolni kapcsolataikat követőikkel.