Szűcs Lajos elmondta, hogy álláspontjuk szerint a drasztikus jegyáremelés átgondolatlan, mert családok tízezreit hozza lehetetlen helyzetbe. Az agglomerációból ugyanis naponta hozzávetően 400 ezren járnak a fővárosba munkájuk elvégzésére vagy iskolába, s közülük megközelítően 100 ezren a HÉV vonalain közlekednek. Az áremelés olyan aránytalan megterhelést jelent az utazóknak, amit már a családi költségvetésből nem lehet kigazdálkodni.
A legnagyobb mértékben a HÉV-re váltható tanulóbérletek ára emelkedett. Míg tavaly Budapest közigazgatási határán kívül öt kilométeres távolságra 437 forintba került a tanulók bérlete, addig ez január 1-től 1290 forint lett. Ha egy diák Budapesttől 20 kilométeres távolságra utazik, akkor 7350 forintos bérletet kell vásárolnia, míg tavaly ugyanezért a bérletért 1748 forintot fizetett.
Szűcs Lajos szerint a Budapesti Közlekedési Szövetség által kidolgozott, a vasutat, a buszközlekedést és a BKV járatait érintő közös bérlet rendszere se vált be – tette hozzá az elnök. Tavaly mindössze 30 ezren vették igénybe ezt a fajta lehetőséget, a többség túl drágának, bonyolultnak és nem az utazók valódi igénye szerint konstruáltnak tartja a rendszert. Ezért indokolt lenne a bérlet felülvizsgálata, amiről tárgyalásokat kezdeményez a megyei közgyűlés vezetése a közlekedési szövetséggel.
Ugyancsak hátrányosan érinti a megye lakosságát az elővárosi vasút vontatottan haladó fejlesztése, ami alternatívát hivatott kínálni, hogy a fővárosba bejárók az autó helyett inkább a vasutat vegyék igénybe – mondta Szűcs Lajos.